Författare Ämne: BUP kontaktstörning  (läst 42008 gånger)

Avos

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1242
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Re: jomenvisst...
« Svar #60 skrivet: 18 mars 2008, 15:12:42 PM »
Citat från: "coffeebreak"
Citat från: "valens"

Tog alla Avoss parti i diskussionerna eller kanske var alla emot dina inlägg/åsikter?

Remember Hamlet…

Hamlet? Hittar ingen sån användare på forumet... om jag däremot har glömt någon som håller med mig så ber jag naturligtvis om ursäkt! :)

eller vänta nu... är det en literrär referens? Om så är fallet så får du nog utveckla lite...

Sinatra ? Do-be-do-be- do ?
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

coffeebreak

• Gäst
« Svar #61 skrivet: 18 mars 2008, 22:37:29 PM »
Citat från: "Avos"

Ordförklaringar:

Utforska: Ord som betyder att finna likheter mellan läsarnas bakgrunder, och sätt att argumentera.

Ann, börjar inte det här bli väl absurt ?

Ja, visst, utforska kan betyda det du beskriver. Det kan också innebära att utforska ett ämne för att lära sig mer om det. Det var precis mitt syfte när jag loggade in första gången...

Vem är Ann?

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
« Svar #62 skrivet: 19 mars 2008, 08:51:33 AM »

Ordförklaringar:

Utforska: Ord som betyder att finna likheter mellan läsarnas bakgrunder, och sätt att argumentera.

Ann, börjar inte det här bli väl absurt ?

Citera
Ja, visst, utforska kan betyda det du beskriver. Det kan också innebära att utforska ett ämne för att lära sig mer om det. Det var precis mitt syfte när jag loggade in första gången...

Ok, vi har alltså träffats förr ?

Citera
Vem är Ann?

Ann är det namn din mor gav dig, innan du började besöka olika hemsidor och skriva under multisignaturer.Titta i din lista över multialias.
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

coffeebreak

• Gäst
« Svar #63 skrivet: 19 mars 2008, 09:05:53 AM »
någon har förväxlat mig med någon annan...

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
« Svar #64 skrivet: 25 mars 2008, 10:09:28 AM »

Nej det tror jag inte. Är det inte du som äger det flygande t-fatet som står på parkeringen ?Du skrev att "folk", Also known As  greltsianer skrattade när de läste berättelserna här i detta forum. Ett bra test på om någon är utomjording är just om personen ifråga skrattar åt Tove Ohlssons berättelse. Domarna i Länsrätten exempelvis  skrattade ! Folk du känner ?

coffeebreak

• Gäst
« Svar #65 skrivet: 25 mars 2008, 16:42:48 PM »

Nej det tror jag inte. Är det inte du som äger det flygande t-fatet som står på parkeringen ?Du skrev att "folk", Also known As  greltsianer skrattade när de läste berättelserna här i detta forum. Ett bra test på om någon är utomjording är just om personen ifråga skrattar åt Tove Ohlssons berättelse. Domarna i Länsrätten exempelvis  skrattade ! Folk du känner ?

Eh... jag har visserligen skrivit att vissa småler åt det som skrivs här eftersom ni är rätt dramatiska i era sätt att uttrycka er (död åt brottslingar på socialen osv..), men inte ens du kan ju ta allt det här på allvar, eller? Är det så illa?

Vem är Tove Ohlsson, och ännu en gång, vem är den där Ann? Lite förklaringar please...

Måste tyvärr göra dig lite besviken på en punkt, jag känner ingen i domstolsvärlden. Det hade du nog gillat annars. Om det gör dig gladare så kan jag ju alltid låtsas att jag känner dom personligen...

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
« Svar #66 skrivet: 27 mars 2008, 09:26:49 AM »

Nej det tror jag inte. Är det inte du som äger det flygande t-fatet som står på parkeringen ?Du skrev att "folk", Also Known As  greltsianer skrattade när de läste berättelserna här i detta forum. Ett bra test på om någon är utomjording är just om personen ifråga skrattar åt Tove Ohlssons berättelse. Domarna i Länsrätten exempelvis  skrattade ! Folk du känner ?

Eh... jag har visserligen skrivit att vissa småler åt det som skrivs här eftersom ni är rätt dramatiska i era sätt att uttrycka er (död åt brottslingar på socialen osv..), men inte ens du kan ju ta allt det här på allvar, eller? Är det så illa?

Ja här på jorden är det mycket illa när någon betraktar MED-människor som maträtter.Greltsianer skrattar åt att maträtter kan ha en mening om detta. Du tror att vi gick med i NKMR för att få oss ett gott skratt åt alla grymheter mot barn och familjer som socialas Greltsianer ägnar sig åt ?

Vem är Tove Ohlsson, och ännu en gång, vem är den där Ann? Lite förklaringar please...

Ann är du, från planeten Greltzak. Kontakta din Internet-psykolog om ditt alias-skrivande.

Måste tyvärr göra dig lite besviken på en punkt, jag känner ingen i domstolsvärlden. Det hade du nog gillat annars. Om det gör dig gladare så kan jag ju alltid låtsas att jag känner dom personligen...

Om vi kan bli kvitt dessa människoätare, vore det ett framsteg..
När jag första gången misstänkte att du inte kunde vara psykolog var när jag märkte att du använde en politisk retorik. Politiker är som ju alla vet från planteten Grelzak.

Stockholm

• Gäst
BUP kontaktstörning
« Svar #67 skrivet: 27 mars 2008, 10:38:50 AM »
Jag tycker det verkar symptomatiskt att andra med-människor inte tror på det som skrivs här, verkligheten är alltför "läskig", så de tror att det är påhittat.

Ang. intyg och sådant . . .

Både arbetsförmedlingen, försäkringskassorna, och soc. köper upp både psykologkonsulter, läkare, och tandläkare som "grindvakter" till sina beslut.

Arbetsförmedlingen kan till och med sätta en psykiatrisk diagnos på arbetslösa via en uppköpt psykolog i rehab-team UTAN intyg från hälso- och sjukvården.

Kod 81. Socialmedicinskt funktionshinder
Beskrivning:
Funktionsnedsättning som konsekvens av tidigare missbruk och/eller kriminalitet eller nedsatt arbetsförmåga på grund av andra socialt belastande omständigheter.
Krav:
Utredning från annan myndighet som beskriver personens problematik och aktuella sociala situation eller utredning i form av arbetsförmedlingens arbetssociala utredning med beskrivning av funktionshindrets omfattning och den nedsättning av arbetsförmågan som funktionshindret medför.
Arbetsförmedlingens utredning ska innehålla beskrivning av arbetsförutsättningarna - möjligheter och begränsningar med hänsyn till funktionshindret.

Kod 61 Psykiskt funktionshinder
Beskrivning:
Funktionsnedsättning orsakad av omfattande och varaktiga psykiska besvär.
Krav:
Läkarutlåtande med beskrivning av funktionshindrets omfattning och inverkan på arbetsförmågan.
Utlåtande av psykolog inom Arbetsförmedlingen kan ersätta läkarutlåtande när sådant underlag inte kan erhållas från hälso- och sjukvård. Utlåtandet ska beskriva de begränsningar i arbetsförmåga som funktionshindret leder till. Arbetsförmedlingens utredning ska innehålla beskrivning av arbetsförutsättningarna - möjligheter och begränsningar med hänsyn till funktionshindret.

- " Peter Larsson, Oxelösund, blev "socialmedicinskt handikappad" efter en utredning. - Kränkande. Jag var arbetslös, med en bakgrund som datakonsult. Peter har lite dålig syn, men inte sämre än att han kan köra bil. Ibland har han ont i armbågarna och problem med en axel. - I övrigt är jag fullt frisk. Jag är tacksam för att riksrevisionen reagerar. Handikappkoder delas ut alldeles för lättvindigt, och följs sedan inte upp. De ska grunda sig på läkarintyg, men i mitt fall räckte det med att jag kom på kant med en handläggare. Jag blev inte ens informerad om att jag stämplats som funktionshindrad, det fick jag se när jag begärde ut mina papper. " -

- " Marita Svensson, från Förslöv i Skåne, är utbildad undersköterska och läkarsekreterare, men har haft svårt att hitta ett fast jobb. Förra hösten började hon i arbetsförmedlingens åtgärd datortek. - Det gick ut på att söka jobb vid en dator. I april skickades hon till arbetsförmedlingens psykolog. - Psykologen föreslog att jag skulle acceptera stämpeln psykiskt funktionshindrad med nedsatt arbetsförmåga, för att kunna få lönebidrag. Barn ett handikapp? - Orsaken till handikappet skulle vara att jag hade det tufft, att jag är ensamstående med två barn och en hyra på 5 000. - Jag har aldrig känt mig så kränkt. Marita godkände inget handikapp. Då anvisades hon till ett plusjobb som städare. Marita städade på heltid, fortsatte att söka jobb. " -

http://dinapengar.se/Avdelningar/Artikel.aspx?ArticleId=2006%5C09%5C08%5C1353&src=xlink

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
BUP kontaktstörning
« Svar #68 skrivet: 27 mars 2008, 11:21:00 AM »
Citat från: "Stockholm"
Jag tycker det verkar symptomatiskt att andra med-människor inte tror på det som skrivs här, verkligheten är alltför "läskig", så de tror att det är påhittat.

Vanligt folk bruklar reagera "Jag tror inte att det är sant ! ", ( obs! utropstecknet uttrycker chock över den Greltsianska invansionen) Sedan finns det andra som sagt...

Ang. intyg och sådant . . .

Både arbetsförmedlingen, försäkringskassorna, och soc. köper upp både psykologkonsulter, läkare, och tandläkare som "grindvakter" till sina beslut.

Arbetsförmedlingen kan till och med sätta en psykiatrisk diagnos på arbetslösa via en uppköpt psykolog i rehab-team UTAN intyg från hälso- och sjukvården.

Det här är den mycket overkliga biten, som påminner om filmen matrix. "Lever jag i helvetet, eller i en havererad rättstat?" Som en annan uttryckte saken.
Min18-årige son exempelvis hade en del tonårsproblem. Inget allvarligt, hade kört olaglig moped, ritat på ett broräcke. Men han hade sumpat sina studier i två år på gymnasiet, vilket lett till att han måste gå om.

Det började med att jag kontaktade PBU för två år sedan, vilka skaffade fram en psykoterapeut. Han skulle börja familjeterapi. Då ringde utredaren från sociala och sade att de inte skulle starta familjeterapi, eftersom barnen skulle omhändertas. Utredaren hade försökt stjäla den yngre sonen som bor hos mamman, och som ligger två år före i skolan. Den äldre sonen hade då utmärkta resultat i skolan, då utredningen pågick, och utredaren samt psykoterapeuten ( dåvarande utredare), sade att han hade det bra hos mig. Utredaren på soc skrev vidare i SYNQ-rapporten att jag inte behövde delta i SYNQ-samtalen eftersom äldre sonen hade det bra hos mig.

Men de försökte ÄNDÅ omhänderta honom

De ringde på hans mobil och bad honom skolka från skolan för att komma upp på  enskilt samtal på soc, saken gällde enskilt boende i en lägenhet. Utredaren sade att där kunde han ha egna fester, vilket skulle vara svårare hemma. Utredaren var alkoholist. !!

Senare när han fick problem i skolan och ville tala tonårsproblem med PBUs psykoterapeut, så ringde alltså samme utredare till terapeuten och gav honom ORDER att stoppa dessa familjeterapisamtal, eftersom han skulle omhändertas! Något sådant beslut hade soc aldrig ens kunnat drömma om att framföra i länsrätten, vilket de heller inte gjort. De försökte bara traumatisera honom genom att skicka en 19 sidor lång utredning om hans föräldrar där det påstods att jag provat röka hasch 1976 i stockholm, och varit inlagd 1977 för "prepsykos" på psykiatrisk klinik. Om mamman stod det att hon var alkoholist och sinnesjuk enligt socialsekreterarens diagnos.

Alltså: faktum är att en socialsekreterare ställer diagnoser, och ringer till en högutbildad psykoterapeut och ger hon order som utanför stående...

Vi avbröt behndlingen, då den fortsatta behandlingen bara skulle bestå i att psykoterapeuten skulle försöka övertala grabben att ta avstånd frå sina föräldrar, och att inrikta sin framtid på att bli fosterbarn.

Jag försökte två gånger tlll att kontakta PBU, men samma sak skedde igen: PER TELEFON, så sade utredningssköterskan att barnen skulle omhändertas, och därför kunde endast individualterapi komma i fråga, däremot kunde barnen få gå på familjeterapi med sina nya fosterföräldrar...

Till slut gav jag upp, och jag kommer inte att kontakta PBU annat än i akutfall.

Varför har inte vi rätt till sjukvård ? Varför måste jag vara den som löser hans tonårsproblem utan stöd ? Å andra sidan tror jag inte att de har kompetens att göra det bättre än mig. De som nedklassat sig att ta order från leg bilhandlare/socialsekreterare, kan inte ha någon kompetens, eller integritet.

Stockholm

• Gäst
BUP kontaktstörning
« Svar #69 skrivet: 27 mars 2008, 11:43:10 AM »
Själv har jag som arbetslös blivit indirekt handikappkodad, genom att en illvillig och prestigefylld bidragshandläggare (som jag vann 3 segrar mot) UTAN min kännedom bokförde mig i en bidragsgrupp bland "problemfall".
När detta grova fel sedan framkom så försöker de istället bekräfta felet istället för att rätta till begångna fel.

De för inofficiella samtal med arbetsförmedlingen, som i sin tur då vill hjälpa soc och ska skicka mig till ett rehab-team (jag har aldrig varit sjukskriven annat än för infektioner), vars psykolog kan skriva ett framprovocerat intyg.

När jag ber att få en kopia av remissen (frågeställningen till rehab-teamet), så har den försvunnit och återfinns ej. T o m Kammarrätten blev förvånad över AF tilltag ang. det ej utlämnade dokumentet.

Stockholm

• Gäst
BUP kontaktstörning
« Svar #70 skrivet: 27 mars 2008, 13:41:22 PM »
När rapporten från Riksrevisorerna äntligen kommer ut (december 2007), har den typ Tilteln: "Funktionshindrade får ej den hjälp de behöver" eller en liknande titel, inkl. tillhörande pressmeddelande.

Journalister och politiker når då aldrig så långt fram i rapporten där det står om att friska arbetslösa handikappkodas :

Citerar:

_ " Enligt den årliga revisionens löpande granskning saknade drygt en fjärdedel
av ärendena aktuella läkarintyg eller motsvarande bedömningar.

Enligt den undersökning som AMS internrevision genomfört fattades i en tredjedel
av ärendena beslut om lönebidrag på bristfälliga beslutsunderlag.

Det var framför allt dokumentation av arbetshandikapp (medicinskt utlåtande eller
expertutlåtande) som saknades i akterna.

I Riksrevisionens undersökning framkom också att läkarintyg saknades i flera fall och att läkarintygen i vissa fall var inaktuella.

Den årliga revisionens löpande granskning visar att för nära hälften av de granskade besluten saknades en dokumenterad motivering till beslut.

Det framgår inte om förekommande motiveringar gäller valet av viss åtgärd före andra åtgärder.

I Riksrevisionens undersökning har knappast någon dokumenterad motivering alls påträffats till varför en åtgärd hade valts framför andra åtgärder.

I samma undersökning gav intervjuade handläggare exempel på att val av åtgärd ibland inte är beroende av den arbetssökandes nedsättning i arbetsförmågan och att arbetet ska bidra till utveckling av arbetsförmågan.
I stället kan tillgången på medel till de olika stöden vara avgörande.

Valet av åtgärd kan således i en del fall göras på grund av att det finns bidragsmedel kvar på den lokala arbetsförmedlingen, och inte efter den arbetssökandes behov.

I Statskontorets inledande kartläggning av de nya stöden utvecklingsanställning och trygghetsanställning bekräftas denna bild i Riksrevisionens undersökning.

I rapporten framhåller man att ”arbetsförmedlingarna ibland tar beslut utifrån vilken pott det finns pengar i”.
Vidare sägs i rapporten ”att handläggare har svårt att veta när ett visst stöd ska användas framför ett annat”. " - Slut citat.

http://www.riksrevisionen.se/templib/pages/EArchiveItemPage____555.aspx?publicationid=2503&order=ZmFsc2U=

En annan länk :

Sovjetfasoner

http://www.expressen.se/1.416233

coffeebreak

• Gäst
« Svar #71 skrivet: 27 mars 2008, 15:37:07 PM »
Ja här på jorden är det mycket illa när någon betraktar MED-människor som maträtter.Greltsianer skrattar åt att maträtter kan ha en mening om detta. Du tror att vi gick med i NKMR för att få oss ett gott skratt åt alla grymheter mot barn och familjer som socialas Greltsianer ägnar sig åt ?

Där har vi det igen. Din strategier när du inte har några vettiga svar är att 1) gå till attack eller 2) använda dig av metaforer... Vad är det ett tecken på? Vågar du dig på en gissning?

Ann är du, från planeten Greltzak. Kontakta din Internet-psykolog om ditt alias-skrivande.

Det vore en enkel förklaring, som med andra ord skulle passa dig i smaken, om jag vore samma person som den där Ann. Nu är det tyvärr inte riktigt så, återigen, ledsen att göra dig besviken.

Om vi kan bli kvitt dessa människoätare, vore det ett framsteg..
När jag första gången misstänkte att du inte kunde vara psykolog var när jag märkte att du använde en politisk retorik. Politiker är som ju alla vet från planteten Grelzak.

Precis, där har vi dig i ett nötskal.  "Som alla vet" så är alla föräldrar bra föräldrar, och därför behöver vi ingen socialtjänst... tror du på det själv? Kom igen nu. Kreativitet please!

Det var en rolig liten serie... Kul att du har lite humor i dina torftiga försök att byta ämne när du inte vet vad du ska svara.

Har er gulliga lilla klubb någon verksamhet utanför det här forumet, eller sitter ni bara här och håller med varandra? Det är som sagt lätt att gnälla på ett forum, men var vill ni komma?

Är du bekant med termen "groupthink"? Det kanske vore nåt att kolla upp annars...

En praktisk fråga. Hur kan du ha internet hemma när du inte har el?

Stockholm

• Gäst
BUP kontaktstörning
« Svar #72 skrivet: 27 mars 2008, 16:53:13 PM »
Du får ursäkta "coffeebreak", jag känner inte till dina tidigare argument.
Vi som har erfarenhet talar gärna i metaforer så att du och andra ska kunna fatta lättare. Du saknar erfarenhet, så du ska inte uttala dig alls egentligen.

Självklart kan man inte dra ALL kommunal personal över en och samma kam, men väldigt mycket vittnar till mångas nackdel.

ALLA människor och familjer är inte perfekta, och den som letar hittar alltid något fel, särskilt om ett litet fel skulle vara den andra människans fortsatta levebröd.

Jag träffade på ett guldkorn en gång, en klok kommunalanställd som skällde ut en bidragshandläggare, både bokstavligen vid ett möte och i dokumentation. Tyvärr är hon död nu. De bästa går bort i förtid.

coffeebreak

• Gäst
BUP kontaktstörning
« Svar #73 skrivet: 28 mars 2008, 08:20:16 AM »
Du får ursäkta "coffeebreak", jag känner inte till dina tidigare argument.
Vi som har erfarenhet talar gärna i metaforer så att du och andra ska kunna fatta lättare. Du saknar erfarenhet, så du ska inte uttala dig alls egentligen.

Jag är helt med på att man kan använda sig av metaforer för att förtydliga ett resonemang. Det är bra att du är mån om att jag ska "fatta lättare", men att använda sig av metaforer för att istället krångla till ett resonemang tyder på att något brister i resonemanget.  

Är brist på erfarenhet (vad vet du om det egentligen?) en anledning till att jag inte ska uttala mig? Är det här alltså ett forum ENDAST för människor som fått sina barn omhändertagna? Jag trodde att forum var till för... ja, just ett forum, alltså ett sätt att ta del av andras åsikter och erfarenheter och utmana sina egna.

Jag har erfarenhet från "den andra sidan" (som vissa skulle kalla det), framför allt inom psykiatrin, som människor här avskyr. Jag försvarar inte på något sätt psykiatrin, men jag tycker att det är ett tecken på inskränkthet och idioti att dra ner ett helt system utifrån den egna subjektiva upplevelsen.

Självklart kan man inte dra ALL kommunal personal över en och samma kam, men väldigt mycket vittnar till mångas nackdel.

Och med "väldigt mycket" menar du? Menar du att vi lever i ett system som majoriteten är missnöjd med? Tror du inte att det skulle bli ändring om det var så? Demokrati och sånt tänkte jag på...

Skulle det kanske kunna vara så att även du har generaliserat ett helt system som DU är missnöjd med, endast utifrån dina egna erfarenheter?

ALLA människor och familjer är inte perfekta, och den som letar hittar alltid något fel, särskilt om ett litet fel skulle vara den andra människans fortsatta levebröd.

...och det vore fruktansvärt om det var så. Jag har stött på flera här som fått för sig att handläggarna på socialen får provision på antalet barn de omhändertar eller andra interventioner. Det stämmer inte överens med verkligheten, men att generalisera och hitta på egna sanningar är väl också ett sätt att hantera sin misär på antar jag...

Jag träffade på ett guldkorn en gång, en klok kommunalanställd som skällde ut en bidragshandläggare, både bokstavligen vid ett möte och i dokumentation. Tyvärr är hon död nu. De bästa går bort i förtid.

Och då ger du upp och lutar dig på...vad? Den här lilla klubben?

Som sagt, det begås med all säkerhet misstag varje dag på socailkontor över hela landet, liksom på ica och byggföretag. Det handlar om människor, och det är klart att människor gör fel...

Därmed inte sagt att det är en ond organisation bestående av folk som vill illla som vissa här verkar ha fått för sig. Visst, att skälla på en handläggare är ett sätt, men gav det nåt? Vad blev resultatet? Det måste väl vara det som är relevant?

Det jag har märkt med det här forumet är precis just det här. Man loggar in, gnäller med andra som tycker likadant och loggar sen ur... och nöjer sig! Jag såg något inlägg där någon skrev att det här forumet är uttryck för en "politisk kamp", men det måste ha varit ett skämt...

Stockholm

• Gäst
BUP kontaktstörning
« Svar #74 skrivet: 28 mars 2008, 13:09:30 PM »
Till "coffeebreak"

Jag har stor vana från forum på nätet.

Jag behövde inte läsa mer än 1 av dina inlägg för att klassificera dig direkt.

- Ditt alias "Kafferast"
(jag har sett ett gäng utanför ett förvaltningskontor en varm fradagseftermiddag dricka vitt vin på "kafferasten" medan invånare passerade. Tala om respekt för skattepengarna! ) :lol:

- Tidpunkterna för dina inlägg
(När du kommer på morgonen, lunchtimmen, kafferasten på em, och efter jobbet)

- Din retorik, och dina avsikter mellan raderna. Känslostämningen i dina inlägg.

Vad allt i detta och andra sammanhang handlar om är påföljderna för personalen i sammanhanget.

- De vet att de kan åstadkomma precis vad som helst utan påföljder.

- De vet att 90% av ärendena i Länsrätten bifalles eller avslås till deras förmån.

- De blir därmed upprepande avtrubbade copy-cats, precis som alla andra brottslingar.

Om någon i Sverige utsätts för risken att denna typ av personal tänker ta dina barn, så existerar i stort sett inga andra möjligheter än att själv anlita en äkta brottmålsadvokat (inga mesiga offentliga biträden duger) och samtidigt gärna slå upp det stort i pressen.

Skambänken för denna personal fungerar fortfarande.