Författare Ämne: BUP kontaktstörning  (läst 56528 gånger)

susanna svensson

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 280
    • Visa profil
BUP kontaktstörning
« Svar #45 skrivet: 16 mars 2008, 16:45:41 PM »
Nej jag är inte advokat men jag har läst både rättsvetenskap med internationell inriktning och medie och kommunikationsvetenskap upp till D nivå i varje ämne. Hur jag nu kunde klara det efter att soc utredare klassade mig som intellektuellt långt under genomsnittet. Jag läste även in treårigt gymnasie på komvux på tre terminer.

Avos

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1242
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
BUP kontaktstörning
« Svar #46 skrivet: 16 mars 2008, 17:34:54 PM »
Citera
Anledningen till att du vill få andra på det här forumet att tycka att det är meningslöst att diskutera med mig är att du ser mig som någon form av hot.

Jag kan iofs välja att göra så , men om man läser lite längre ned i det här brevet så talar du ju om det själv. Eller hur bondkomikern ?

Citera
Hittills har det här forumet varit en lite fin "hemlig klubb" för invärtes beundran som vältrar sig i sin och andras olycka och kommer hit för att få mer vatten på sin kvarn (nej, du är inget undantag). Jag måste vara en av de första som faktiskt har ifrågasatt era motiv och er världsbild, och det gör dig djävligt obekväm, jag har märkt det ju längre vi har diskuterat. Hade du känt dig säker på dina argument så hade du inte gått in med en så aggressiv approach och mött mig med förolämpningar oavsett vad jag än säger.

Citera
Din senaste attack har jag skrivit ut och lagt in i samlingen så att jag har något att muntra upp mig med en regnig dag. Du tror kanske att jag sitter och blir lite ledsen, men det är faktiskt tvärtom. Fortsätt gärna, jag lägger dina agressioner i min snabbt växande samling!

wow, den dokumenterande typen..Mina inlägg här på nkmr blir förevigade..

Citera
Något som däremot inte är speciellt kul är att du aldrig kommer att bli av med din bitterhet, och det beklagar jag verkligen! Du har blivit sviken, visst, men du har också valt att ställa dig utanför systemet som bestämmer över dig, och som dessutom är ditt levebröd. Ditt mål är att ta kål på hela organisationen runt socialstyrelsen, lycka till med det! Det är ett väletablerat system, och om du skulle ge dig in med din icke alltför charmiga personlighet så skulle det antagligen ses som något i stil med sabotage vilket skulle knuffa dig ännu ett steg utanför samhället.

Hur mycket du än vill så kommer NKMR aldrig att lyckas ändra på någonting. Ni kommer som jag skrev i ett tidigare inlägg sitta och tjata om att samhället är ruttet i all evighet, och runt om er kommer människor se möjligheter att förändra och göra något åt det som är fel med en positiv approach och rakt motsatt sätt att arbeta på. NKMR kommer inte att vara med på det tåget. Varför? För att 1) Ni har helt fel metoder, och 2) för att media och resten av samhället skrattar åt er! Det är sant! När någon nämner NKMR i olika sammanhang dras det på läpparna och folk skakar lite lätt på huvet och byter ämne till något som är intressant istället. När jag läser om er i media så får jag uppfattningen att ni är "en lite rolig grupp rättshaverister". Lite samma grej som när scientologerna säger att dom ska "ta över världen". "Jaja, låt dom försöka...".

Det sorgligaste är nog ändå att du inte vill vara där du är. Varför skulle du sitta här och gnälla dagarna i ända om du var nöjd? Min gissning är att din bitterhet grundar sig i att du egentligen vill ha det det jobbet du drömde om när du läste på universitetet, den där fina bilen, villan, den årliga resan, men vad har du istället? En massa ångest och ett hus utan el och vatten i skogen där ingen kan höra dig skrika om hur orättvist livet har varit mot dig.

LÃ¥ter ju som en kanontillvaro! Grattis!

Jag måste nog göra dig besviken vad gäller eventuell olycka och otillfredställelse. Jag bor på världens vackraste plats, mitt i en jättestor skog, och har djuren på tomten. Jag bor utan vatten, avlopp och el, därför att jag vill fixa allt själv. Detta hus på 50 m2 är en plats som jag vill leva på , och jag kan inte sova någon annan stans. Om jag fick välja vad jag ville ha i livet, oavsett vad det kostade, skulle jag inte välja något annat än vad jag redan har ! Vattnet ska jag fixa det är det sista ,när det tinar upp, men jag vill att allt ska vara mina egna lösningar. Jag har renoverat huset två gånger, och elsystemet har jag dragit själv ( det är 12 volt )

Jag vill bli småbrukare, och leva med naturen.Iofs är jag lite väl gammal, men jag har ju barn som snart är stora. Jag har haft sjukbidrag sedan 1982, har sagt upp det tre gånger, och det verkar inte som att jag kan återvända till arbetsmarknaden nu när jag är 52 år. Därför ska min fru och jag försöka skaffa oss ett småföretag.

Beträffande ditt avstånd till nkmr och de offer som socialförvaltning och psykiatri skapat, så tycker jag att du ganska bra har förklarat din inställning: du bluffar, låtsas att du inte vet, och slingrar dig. Du har redan förklarat att du inte funnit ett enda fall här, som du tyckt vara något att bry sig om. Sedan förklarar du att de som huserar här är rättshaverister, trots att vi lever i en havererad rättstat. Frågan är vad du ska placera de jurister som leder nkmr ? Är de också missnöjda rättshaverister ?
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
BUP kontaktstörning
« Svar #47 skrivet: 16 mars 2008, 17:40:26 PM »
Citat från: "Jan-Olof Larsson"
UPA, interpolerar bara med att "någon" har samma tonläge som lilla fröken "ann johansson"

Ja, detta med att det inte finns någon här som kan sägas vara förtjänt av upprättelse, låter ju bekant...
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

susanna svensson

• Newbie
  • *
    • Visa profil
BUP kontaktstörning
« Svar #48 skrivet: 16 mars 2008, 18:33:23 PM »
Rättshaverist är ett intressant begrepp som man kan definiera lite olika innan man svänger sig med uttrycket ska man nog förklara hur man definierar det. Jag råkade på en definition som jag tycker speglar precis vad det handlar om dvs en person som har rätt men inte får rätt.

Med den definitionen kan jag hålla med coffiebreak det här forumet kryllar av rätts haverister.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
BUP kontaktstörning
« Svar #49 skrivet: 16 mars 2008, 19:08:13 PM »
Citat från: "Jan-Olof Larsson"
UPA, interpolerar bara med att "någon" har samma tonläge som lilla fröken "ann johansson"

hmm.. nu när jag tänker efter.. När Kafferasten dök upp här, var det inte med förevändningen att han skulle göra några "undersökningar"? Nu skriver "han" att han aldrig trott på NÅGON här.. Verkar alltså konstruerat.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
BUP kontaktstörning
« Svar #50 skrivet: 16 mars 2008, 19:10:37 PM »
Citat från: "susanna svensson"
Rättshaverist är ett intressant begrepp som man kan definiera lite olika innan man svänger sig med uttrycket ska man nog förklara hur man definierar det. Jag råkade på en definition som jag tycker speglar precis vad det handlar om dvs en person som har rätt men inte får rätt.

Med den definitionen kan jag hålla med coffiebreak det här forumet kryllar av rätts haverister.

Det är märkligt att det faktum att man anser sig orättvist behandad kan bli en anklagelse om just detsamma..Men ordet finns bara i Sverige. Tydligen är man mer civiliserad i resten av världen, och pekar inte ut avvikare som statsfiender.

coffeebreak

• Gäst
BUP kontaktstörning
« Svar #51 skrivet: 16 mars 2008, 19:20:31 PM »
Citat från: "Avos"

Det är märkligt att det faktum att man anser sig orättvist behandad kan bli en anklagelse om just detsamma..Men ordet finns bara i Sverige. Tydligen är man mer civiliserad i resten av världen, och pekar inte ut avvikare som statsfiender.

Svar på din fråga: Ja! Det jag har sett av jusristerna i NKMR är att det är samma skrot och korn i dom som det är i dig. Jag har aldrig sagt att du är en stadsfiende, det har du klarat av bra själv.

En liten anmärkning. Du sa tidigare att jag är bra på att slingra mig. För att kunna slingra mig så måste någon ha ställt en fråga till mig. Jag har inte fått en enda fråga från dig, bara en massa påhopp.

Har du nÃ¥gra frÃ¥gor till mig? Vill du ha svar pÃ¥ vad jag egentligen tycker,  eller nöjer du dig med en massa antaganden?

susanna svensson

• Newbie
  • *
    • Visa profil
BUP kontaktstörning
« Svar #52 skrivet: 16 mars 2008, 19:33:34 PM »
Nej i sverige finns det nån slags outtalad consensus om att myndigheter inte kan göra fel och att de personer som drabbas av felaktiga myndighetsbeslut och ändå fortsätter att kämpa för sin rätt är konstiga på nått sätt.

Sen finns det nog några enstaka personer på det här forumet som är psykiskt sjuka och som inte har sjukdomsinsikt och det är deras psykiska sjukdom som ligger till grund att deras barn omhändertagits, men även dessa personer och framför allt ders barn har många gånger drabbats av soc felbehandligar genom att deras relation motarbetats i stället för att främjas till att bli så bra som möjligt trots föräldrarnas problem.

coffeebreak

• Gäst
BUP kontaktstörning
« Svar #53 skrivet: 16 mars 2008, 19:34:12 PM »
Citat från: "susanna svensson"

Ni går ju igång på det jag säger, kul att jag kan bidra med nåt... :) Problemet är att man inte riktigt kan diskutera i termer av rätt och fel när det gäller de här frågorna, det är något mer komplext än så...

enligt SAOL är en rättshaverist "en person som påstridigt hävdar sin rätt" i juridisk bemärkelse. Det innebär alltså inte att personen i fråga behöver ha rätt, men hävdar att han eller hon har det. I vissa fall stämmer det ju överens med samhällets syn på "rätt och fel", i andra fall inte.

Det jag har sett hos medlemmar av NKMR är att de tillhör den mer bittra kategorin som i egentlig mening inte har "rätt" om man frågar t.ex. en domstol, men fortfarande hävdar att dom har det... Sen finns det naturligtvis säkert undantag, och då ska det ju så klart ske någon form av upprättelse...

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
BUP kontaktstörning
« Svar #54 skrivet: 16 mars 2008, 19:41:51 PM »
Citera
Svar på din fråga: Ja! Det jag har sett av jusristerna i NKMR är att det är samma skrot och korn i dom som det är i dig. Jag har aldrig sagt att du är en stadsfiende, det har du klarat av bra själv.

Wow Se vem som talar ! Nu STATSFIENDE !

Citera
En liten anmärkning. Du sa tidigare att jag är bra på att slingra mig. För att kunna slingra mig så måste någon ha ställt en fråga till mig. Jag har inte fått en enda fråga från dig, bara en massa påhopp.

Har du nÃ¥gra frÃ¥gor till mig? Vill du ha svar pÃ¥ vad jag egentligen tycker,  eller nöjer du dig med en massa antaganden?

Nej vad ska jag fråga dig om ? Du kommer aldrig att förstå någonting av hur folk som haft ett helvete tänker.Sen frågar vi oss om ens du är du. Kommer du helt plötsligt att börja transa här som rune gjorde ? Hur kan du som säger att du ska jobba inom psykiatrin mena att du står i sådna motsägelse till dess offer ? Det framgår klart, exempelvis då jag nämnde st:lucas, då uppfattar du det som att folk botas av BEHANDLINGS-IDEOLOGIER. Du KAN helt enkelt inte förstå vad social kompetens har med detta att göra. Finns inte kunskap i böckerna, så finns den inte. Men vad ska jag med detta till. Här finns ju folk som Jan-Olov och Morgan, som har tusen gånger mer kompetens än skit-folket inom psykiatrin och sociala.

coffeebreak

• Gäst
BUP kontaktstörning
« Svar #55 skrivet: 16 mars 2008, 19:48:53 PM »
Citat från: "Avos"
Nej vad ska jag fråga dig om ? Du kommer aldrig att förstå någonting av hur folk som haft ett helvete tänker.Sen frågar vi oss om ens du är du. Kommer du helt plötsligt att börja transa här som rune gjorde ? Hur kan du som säger att du ska jobba inom psykiatrin mena att du står i sådna motsägelse till dess offer ? Det framgår klart, exempelvis då jag nämnde st:lucas, då uppfattar du det som att folk botas av BEHANDLINGS-IDEOLOGIER. Du KAN helt enkelt inte förstå vad social kompetens har med detta att göra. Finns inte kunskap i böckerna, så finns den inte. Men vad ska jag med detta till. Här finns ju folk som Jan-Olov och Morgan, som har tusen gånger mer kompetens än skit-folket inom psykiatrin och sociala.

Suck...

coffeebreak

• Gäst
jomenvisst...
« Svar #56 skrivet: 18 mars 2008, 12:15:38 PM »
det är klart att jag gick in här med öppna ögon för vad som komma skulle, sen träffade jag Avos och insåg efter en tid att alla tog hans parti i diskussionerna. Inget fel i det, jag har ju gett mig in i en diskussion som aldrig kommer att ta slut eftersom det endast finns olika åsikter, inte rätt och fel i mycket av det som diskuterats (det är ju liksom det som gör det hela intressant). Jag har aldrig haft för avsikt att övertala någon om att de har fel. Jag gillar helt enkelt att diskutera med folk...

Konstruerat är det dock inte. Jag kom från början hit för att utforska. Det du syftar på, att jag har upptäckt en massa likheter (naturligvis rent bakgrundsmässigt, men också i era sätt att argumentera) hade jag ingen aning om innan jag kom hit. Man kan väl kalla det resultat av min utforskning om man så vill... :) Jag har däremot aldrig sagt att ni är "likadana allihop", det är en sedvanlig efterkonstruktion av någon annan...

valens

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 249
    • Visa profil
    • http://visa.respeqt.nu
Re: jomenvisst...
« Svar #57 skrivet: 18 mars 2008, 12:41:45 PM »
Citat från: "coffeebreak"
det är klart att jag gick in här med öppna ögon för vad som komma skulle, sen träffade jag Avos och insåg efter en tid att alla tog hans parti i diskussionerna. (...)

Tog alla Avoss parti i diskussionerna eller kanske var alla emot dina inlägg/åsikter?

Remember Hamlet…

coffeebreak

• Gäst
« Svar #58 skrivet: 18 mars 2008, 13:48:31 PM »
Citat från: "valens"

Tog alla Avoss parti i diskussionerna eller kanske var alla emot dina inlägg/åsikter?

Remember Hamlet…

Hamlet? Hittar ingen sån användare på forumet... om jag däremot har glömt någon som håller med mig så ber jag naturligtvis om ursäkt! :)

eller vänta nu... är det en literrär referens? Om så är fallet så får du nog utveckla lite...

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
« Svar #59 skrivet: 18 mars 2008, 15:10:57 PM »
Citat från: "coffeebreak"
Konstruerat är det dock inte. Jag kom från början hit för att utforska. Det du syftar på, att jag har upptäckt en massa likheter (naturligvis rent bakgrundsmässigt, men också i era sätt att argumentera) hade jag ingen aning om innan jag kom hit. Man kan väl kalla det resultat av min utforskning om man så vill... :) Jag har däremot aldrig sagt att ni är "likadana allihop", det är en sedvanlig efterkonstruktion av någon annan...

Ordförklaringar:

Utforska: Ord som betyder att finna likheter mellan läsarnas bakgrunder, och sätt att argumentera.

Ann, börjar inte det här bli väl absurt ?