Författare Ämne: forts pÃ¥ soc legala rätt att kidnappa och förtala  (läst 27111 gånger)

Tove Olsson

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 59
    • Visa profil
forts på soc legala rätt att kidnappa och förtala
« Svar #30 skrivet: 12 december 2007, 23:51:21 PM »
Fortsätta att kämpa och strida och inte sitta tysta.
Jag hoppas att fler ger sig till känna.

Vi har ju kommit en mycket bra bit framåt , och snart spricker bubblan...

Du vet , när lögnerna blir så många och så stora så att de inte har koll på läget....
hur ska de då kunna förklara och lämna ut "sina bevis"...

Sekretessbrott, tjänstebrott, tjänstefel,

Avos

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1242
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
« Svar #31 skrivet: 13 december 2007, 07:24:22 AM »
Citat från: "Tove Olsson"

!?! GRUNDEN FÖR OMHÄNDERTAGANDE VAR MAMMAS NEGATIVA INSTÄLLNING TILL SKOLAN OCH FÖR ATT SONEN INTE FICK VARA BARN UTAN BEHANDLADES AV MAMMA SOM EN VUXEN !?!

Det här har man ju hört.. Verkar som att din son är intelligent ? Samma beskyllningar framfördes mot mig, då sonen talade mer vuxet än andra barn. Det berodde helt enkelt på att han tog in mer av omvärlden.

Det är mycket skrämmande, att bland LVU skälen nämns sÃ¥dant som är politiska orsaker. Dvs inte tycker om samhälle eller skolan.Jag tycker mig märka att hela tiden gÃ¥r  myndigheterna  längre och längre.

Det andra här, är mer oroande. Hela tiden försöker läraren/angivaren på min sons skola att hitta situationer att anmäla. För ett år sedan anmälde hon att sonen ritat en helt utmärkt teckning med en död social-satkärring ute på gården. Saken tragglades i 40 minuter i kammarrätten,med det blev inte LVU.

Sonen går nu kvar i samma klass som läraren som angivit honom. Han vet om detta, och har några gånger kallat henne för satkärring. Sonen ligger nu ca 1½ år före de andra i matte, och flera år före de andra i läsning. Lärarinnan, anmälde honom till elevvårdskonferens, därför att han gör så lite på lektionerna.

Rektorn var inte informerad om att skolans bästa elev skulle på elevvårdskonferens, och saken avstyrdes. Lärarinnan tog då istället upp att sonen kallat henne satkärring. Jag förklarade saken så att problemet bakom var en konflikt, med ett adekvat innehåll, men en 8 åring kan inte förväntas kunna hantera saken., när han blir äldre och har blivit traumatiserad på rätt sätt, kommer han att kunna leva med människor som anmäler honom utan orsak... elevvårdskonferens avstyrdes.

Lärarinnan svarade med att säga upp allt samarbete med mig, och sade att jag inte var önskvärd på fler kvartssamtal.Man tackar jag behöver inga kvartsamtal med en helt värdelös lärarinna ! Skulle vara intressantare att tala med hennes vikarie däremot.

Grabben gör nästan allt skolarbete hemma, i alla fall av det som syns. Han kan arbeta ensammen hos mamman, hos mig, tillsammans med min fru, och då lärarinnan har en vikarie så femdubblas produktiviteten. När hon kommer tillbaka igen så går produktiviteten ner på noll igen.Vilket kan då problemet vara ?

Lärarinnan har börjat förtala mig, men vi ska göra det svårt för henne. Naturligtvis kommer hon att ljuga att det är JAG som avbrutit samarbetet, att jag inte bryr mig om mitt barns skolarbete, att jag är ointresserad och passiv förälder. Frågan är hur hon ska bevisa detta
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

cicci

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 174
    • Visa profil
« Svar #32 skrivet: 13 december 2007, 13:01:04 PM »
Här tar du upp ytterkigare ett vanligt problem/fenomen! Om läraren upplever att det är problem med ett barn så är det givetvis föräldrarnas fel, trots att det inte är några problem alls hemma!!!!
Det är underligt att lärare och soc har patent på vad som är rätt och fel och aldrig kan göra fel - utan allt skylls på hemmet! :twisted:

Unions Medborgare

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 92
    • Visa profil
Enskildas rättigheter och skyldigheter lokalt i EU.
« Svar #33 skrivet: 13 december 2007, 16:03:57 PM »
Utveckling börjar alltid med förnekelse och slutar ofta i total förvirring.

1. Börja med att ta reda på VEM som påstår VADDÅ lokalt i tid och rum.
2. VEM är alltid en perzon som representerar VADÅ lokalt i tid och rum:

A. En fysisk person, som rättssubjekt lokalt i en medlemsstat i EES/EU?
B. En juridisk person, som rättssubjekt, med säte lokalt i EES eller EU?
C. Ett kollektiv av VADÅ som tillhör Jante- Luther eller Ågren-kulturen?

Om det är en juridisk person med organisationsnummer och säte lokalt på den inre FRIA gemensamma marknaden, som har retroaktivt STRIKT produktansvar för resurser som producerat resultat med säkerhetsbrist i handläggning eller beslut till EN enskild svensk unionsmedborgare, som kan värdera det allmännas skadeståndsansvar mot EN enskild svensk medborgare lokalt på den inre FRIA gemensamma marknaden i EES/EU.
MARKNADEN värderar, värdesäkrar och väljer producerat RESULTAT från RESURSER, som inte kan avtala bort, NYTTA med retroaktivt STRIKT produktansvar för säkerhetsbrist mot enskild fysisk person, lokalt någonstans i EØS eller EU.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
« Svar #34 skrivet: 14 december 2007, 12:22:47 PM »
Citat från: "cicci"
Här tar du upp ytterkigare ett vanligt problem/fenomen! Om läraren upplever att det är problem med ett barn så är det givetvis föräldrarnas fel, trots att det inte är några problem alls hemma!!!!
Det är underligt att lärare och soc har patent på vad som är rätt och fel och aldrig kan göra fel - utan allt skylls på hemmet! :twisted:

Man har svårt att tro det. Vuxna människor är barnens fiender. Men uppenbarligen är det så att grabben har det lätt för sig i skolan. Han arbetar utan tillsyn hemma, med mig, min fru, med mamman, och när det är en vikarie. När lärarinnan har hand om honom gör han ett tal på en vecka, eller inget tal alls. När jag försöker sätta fart på honom på lektionerna, så distraherar lärarinnna honom med andra uppgifter. Min slutsats är att vad grabben säger är sant: hon ljuger om att han bråkar på rasterna, och när någon bråkar med honom så skyller hon på min grabb. Vad det gäller undervisningen så kan hon bara inte vara så värdelös som lärare som hon ger intrycket av att vara. Hon försöker skapa anmälningsbara situationer.

Jag har gått över till hemundervisning, ska börja hålla honom borta från skolan så mycket som det går, för att minska anmälningstillfällena.Han gör ju mycket lite i skolan, när han ber om hjälp avvisar hon honom. I början placerade hon honom längst bak i klassrummet, och lät honom sitta där.Det är paradoxalt att den elev som är borta mest från skolan kommer att vara den som kommer längst..
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Re: Enskildas rättigheter och skyldigheter lokalt i EU.
« Svar #35 skrivet: 14 december 2007, 13:39:34 PM »
Citat från: "Unions Medborgare"

Om det är en juridisk person med organisationsnummer och säte lokalt på den inre FRIA gemensamma marknaden, som har retroaktivt STRIKT produktansvar för resurser som producerat resultat med säkerhetsbrist i handläggning eller beslut till EN enskild svensk unionsmedborgare, som kan värdera det allmännas skadeståndsansvar mot EN enskild svensk medborgare lokalt på den inre FRIA gemensamma marknaden i EES/EU.

Utveckling börjar med förnekelse skriver du. I det här fallet är jag säker på att det är just vad som kommer att ske. Lärarinna har sagt att hon inte vill ha fler kvartsamtal med mig. Uppenbart tjänstefel. Jag kommer att bli förvånad om hon vågar stå för det, jag utgår från att hon kommer att förneka att hon sagt så.

De anmälningsbara situationerna är svåra att fånga. tidigare spelade jag in alla telefonsamtal, samt alla samtal med myndighetsfolk. Men vad hjälper det när domstolarna och deras utredare vägrade befatta sig med inspelningarna ?Jag har 10 cd skivor med bandinspelningar hemma. Ingen har lyssnat på dem.Jag kan alltså bara vinna om det går hederligt till, vilket ju uppenbarligen inte är fallet.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
« Svar #36 skrivet: 14 december 2007, 13:42:27 PM »
Fortsätta att kämpa och strida och inte sitta tysta.
Jag hoppas att fler ger sig till känna.

Vi har ju kommit en mycket bra bit framåt , och snart spricker bubblan...

Du vet , när lögnerna blir så många och så stora så att de inte har koll på läget....
hur ska de då kunna förklara och lämna ut "sina bevis"...

Sekretessbrott, tjänstebrott, tjänstefel,

Jo, den som ljuger måste ha gott minne. De ljuger vanligen just därför att de har dåligt minne..

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
« Svar #37 skrivet: 15 december 2007, 13:44:57 PM »

familjehem nr 1 : någotlunda bra , men de varken ville elr vågade ha honom kvar med tanke på de ungdomar som var placerade då.

familjehem nr 2 : inga kläder , knappt mat , psykisk och fysisk misshandel - polisanmälan finns, vittne som vittnat i olika förhandlingar om att han for illa , kontaktperson som flera ggr innan sagt till socialen om hur det lÃ¥g och vad hon reagerat pÃ¥,  akut borttagning av sonen.

familjehem nr 3 : fysisk och psykisk misshandel , akut borttaganing av min son.

familjehem nr 4 : psykisk misshandel , gap och skrik mot sonen, akut borttagning av sonen.

familjehem nr 5 : lever nu i misärliknande förhållande , får inga kläder , inga vinterkläder, hundar och katter som gör "utegörandet" inomhus , dela rum , inget eget utrymme , finns ingen dörr till det sk rummet som är avdelat med flertalet filtar hängandes från taket samt dörren är också
en gammal filt.
De sista fyra hemmen har inte varit godkända som familjehem , utredningarna har gjorts i efterhand och detta trots att det står i SoL - att barn får inte placeras för längre vistelse i hem som inte är utredda och godkända som familjehem.

Vad ska man göra i ett laglöst land !? De säger att barnet får en "chock" om det får träffa sina föräldrar! Barnet får ingen chock av att träffa helt främmande människor, därtill SÅDANA människor !

Vad betyder det ?

Jag kan bara tolka det så att "barnens bästa, ALLTID är hos någon annan, vem som helst, bara inte hos sina föräldrar!Staten är förälder, föräldrarna är delegerade av staten. Staten räknar sig som uppfostrare, och väljer vem som ska delegeras att uppfostra, rakt emot Eubeslut att föräldrarna inte är skyldiga att uppfostra sina barn i samarbete med socialförvaltningen !

Problemet ligger alltså inte i de anklagelser som staten lyckas prestera mot en förälder, utan snarare ligger problemet i att staten anser sig vara överordnad förälder, vilken förälder som helst !

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Re: Enskildas rättigheter och skyldigheter lokalt i EU.
« Svar #38 skrivet: 15 december 2007, 13:51:27 PM »
Citat från: "Unions Medborgare"

En sak till... Om man anmäler en skola, eller en lärare, så har skolorna en regel att alltid göra en motanmälan om LVU till sociala. De juridiska vapnen fungerar bara i civilicerade samhällen alltså.

Tove Olsson

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #39 skrivet: 15 december 2007, 14:28:18 PM »
Ja Avos, du har rätt:

Oavsett så är socialens inställning : barnet bästa , ALLTID ÄR HOS NÅGON ANNAN , BARA INTE HOS SINA FÖRÄLDRAR, OCH I DETTA FALL HOS MIG.
Vad ska jag göra ???

GÃ¥ enligt SoL ?
Där det står att även privat personer är SKYLDIGA ATT ANMÄLA "OM MISSTANKE FINNS ATT BARN FAR ILLA"....

Hur tror ni det fungerar ? - där Mörbylånga Kommun har haft : socialsekreterare Annika Olsson , familjehemssekreterare Eva Frisén samt utredningssekreteraren H.A, samt socialnämndens godkännande som familjehem - hur tror ni att den kommunen skull agera ???

mamma1

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 116
    • Visa profil
    • http://broderibruden.no-ip.com
« Svar #40 skrivet: 15 december 2007, 18:45:00 PM »
Hej Tove, vet ej om detta är till någon hjälp, men vi gick med på "frivillig placering", alltså SoL, efter hot om LVU! Soc. tanten sa att hon annars skulle gå till rätten och "få en fällande dom där"!

Soc. hotade oss sedan med LVU, så fort vi nämnde att vi ville ha hem vår son. Soc. påstod att vi inte mådde bättre, trots läkarintyg där det framkommer att det är b]placeringen[/b] som gjorde mig dålig och min sambo mådde självklart inte heller bra , trots att familjehemmet tyckte vi skötte vår son bra då vi var där! Vi tog hem honom efter 2 månader, då han genast blev LVU:ad!

I Länsrätten hade vi en mesig advokat som pÃ¥stod att vi skulle samtycka till fortsatt SoL, för det skulle bli sÃ¥ svÃ¥rt att vinna i rätten :!:  Men det gick mycket bra i rätten, sÃ¥ bra att soc. beslutade att dra tillbaka sitt LVU :!:

Men vi fick inte hem vår son, blev bara nya hot om LVU och en ny LVU-ansökan som avslogs i rätten. Rätten poängterade att det faktiskt var en frivillig placering! Då kontaktade vi Länsstyrelsen, eftersom soc. vägrade låta vår lille gullunge komma hem.

Länsstyrelsen beslutade att vår son omedelbart skulle hem om det inte fanns nya skäl för LVU :!:

Det fanns det ju självklart inte, så bara för att vår son inte var LVUad fick han komma hem, för gott :!: Vet ej hur det gått om han varit LVUad, vet ej om rätten varit på vår sida :?:
Sambo och vi har en liten son. Han familjehemsplacerades förra året. Efter en 6 månader lång kamp mot soc. avbröt Länsstyrelsen den sk. "frivilliga" placeringen!

Tove Olsson

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #41 skrivet: 15 december 2007, 19:07:38 PM »
Hej vännen.
Jag har god kännedom om ert ärende.

Detta är något helt annat............

Men jag är glad attt ni fick hem er son.

Var rädda om er

mamma1

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 116
    • Visa profil
    • http://broderibruden.no-ip.com
« Svar #42 skrivet: 15 december 2007, 19:42:09 PM »
Hej igen, sÃ¥ trist det som händer dig :(  Men jag känner sÃ¥ väl igen mig! Vi var ocksÃ¥ utsatta för lögner och förtal :!:

FörstÃ¥r inte hur soc. kan fÃ¥ bära sig Ã¥t sÃ¥ där mot dig och din son :?:  :evil:

Har du ringt chefen för Social Tillsyn pÃ¥ Länsstyrelsen :?:  Vi vände oss direkt till chefen.
Sambo och vi har en liten son. Han familjehemsplacerades förra året. Efter en 6 månader lång kamp mot soc. avbröt Länsstyrelsen den sk. "frivilliga" placeringen!

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
« Svar #43 skrivet: 16 december 2007, 13:31:35 PM »
Ja Avos, du har rätt:

Oavsett så är socialens inställning : barnet bästa , ALLTID ÄR HOS NÅGON ANNAN , BARA INTE HOS SINA FÖRÄLDRAR, OCH I DETTA FALL HOS MIG.
Vad ska jag göra ???

GÃ¥ enligt SoL ?
Där det står att även privat personer är SKYLDIGA ATT ANMÄLA "OM MISSTANKE FINNS ATT BARN FAR ILLA"....

Det här är ett svårt dilemma.Notera hur eumedborgaren skriver. "gör så", "gör så", "gör så".Ingett fel i råd. Tvärtom bra med råd. Dåliga råd, bra råd. bara någon bryr sig. Men råd om vilka juridiska utvägar man kan gå är för oss som drabbats, något som känns som meningslösheter.

Om man ännu en gång noga granskar din frågeställning: Du har förlorat ditt barn för (1 eller två år sedan?). Under den tiden har barnet hunnit med att vara på helt otroliga FEM placeringar!

Sociala vill inte låta barnet komma hem eftersom det då kunde få en CHOCK av att träffa sina föräldrar !

Man kunde ju stanna där. Fortsättningen kan inte bli mer vansinnig än så.

Saken kan ju alltså inte botten handla om VILKA dessa fosterföräldrar är, HUR de utför sin sak. Saken kan ju heller inte handla om HUR du utfört samma uppgift, eller VEM du är.

Allt detta framgår ju av det du beskrivit. Fem fosterföräldrar på ett eller två år, innebär ju att barnet bara varit några månader på samma ställe, och sedan flyttats. Tydligen har barnet bedrivit starkt motstånd, det är den troligaste förklaring jag kan komma på. Fem fosterföräldrar med vardera några månaders praktik av din son, uppväger din relation säger de. Det kan omöjligt handla om hur bra de är och hur dålig de är, eftersom handläggningen av saken uppenbarligen inte tar med begrepp som "bra" och "dålig".Saker bara ÄR.

Exempelvis om en socialsekreterare får hålla i ditt barn två minuter, så uppväger det all kontakt ditt barn haft under hela sitt liv med dig. Det kan ju inte handlat om vad du gjort, och vad socialsekreteraren gjort, det handlar om utgångslägena.

Utgångsläget är att sveriges barn är statens barn. Du har bara lånat barnet av dem, och fosterföräldrarna är delegerade av staten, inte längre du. Detta är ett politiskt synsätt.

Vidare säger du att de har tagit med faktorer som om man gillar sociala och deras skola som faktorer i bedömningen att vägra dig träffa barnet. Det är också ett politiskt synsätt.

Det verkar svÃ¥rt att komma nÃ¥gonstans  ensammen i detta. Jag tror inte att advokat är bästa vägen i första hand. Du mÃ¥ste komma i kontakt med politiska organisationer, tror jag. FrÃ¥gan är:finns det alls nÃ¥gon hejd pÃ¥ dem i denna frÃ¥ga ?

Jag tror att eftersom detta är en politisk fråga är det motstånd och inte samarbete som gäller i första hand. Uppmana ditt barn att fortsätta göra motstånd.Försök att väcka opinion i första hand. Skriv mera.