Har själv varit i kontakt med Janne Josefsson ang. min son, då andra barn omhändertas som inte behöver med som fallet Louise. Där ingrep man ju inte alls, fast man verkligen borde. Man ger sig helst på dom som man inte är rädd för, alltså de ofarliga hemmen!! Det är liksom ett lättare sätt att skaffa nya uppdrag på. Varför fick inte alla socialtjänstemän lära sig arbeta på ett seriöst sätt under sin utbildningstid?
Man hittar ju på anledningar för o få till ett LVU ofta som o prata med nån jävla sekt, man får obegripliga svar och frågor, samt påhittade fraser, omöjliga att besvara. De är oftast också 2-3 tjänstemän som hugger hej vilt på en när en kommer på möten. Där den ena tappar ordet, kommer snabbt den andra till hjälp. Dom pratar om nåt de inte ens kan vara insatta i, om man aldrig träffat en förälder innan man snor deras barn, hur fan kan då påstå saker om denne?
Jo, man säger nåt där med som kan passa in på ca 40 procent av befolkningen i Sverige! Man påstår och skriver mängder med skit i ens journal, sen blir detta sanning för dom, det dom alltså själva hittat på!
Vi borde ha några tusen Janne Josefsson till, så fler fall kommer ut...
Hur skall mannen hinna med allt .. alla barn är ju lika mycket värda.. eller?
En sak har jag lärt mig, ju mer du försöker prata med soc, ju mer problem får du. Så vad som gäller är, tig o lyssna på mötena, säg inget, Allt kan användas och vändas mot dig!! För nån gång måste väl sanning o rättvisa segra?
Sitt inte o slösa energi på att försöka få soc att förstå, men det vore till god hjälp, om vi hade Rättsstöd som inte sa: Att-Saken är inte av sådan art att det tas upp .. det är alltså inte av värde att lägga energi på ett barn.
Om man hade haft tips om 5 gram heroin, då hade nog fallet kommit upp fan så snabbt! Det är mer pondus i narkotikafall än i barnärenden!
Jag har själv kollat om det går att anmäla soc, för ett omhändertagande, men de högre domstolarna vill inte ta i sånt, det är bara skit för dom.
Och då får ju de som pratat o påstått veta:
Faller en så faller alla!! :lol: /Helena