Frfattare mne: Domar - Fördomar - Lärdomar  (lst 2563 gnger)

valens

• Newbie
  • *
  • Antal inlgg: 249
    • Visa profil
    • http://visa.respeqt.nu
Domar - Fördomar - Lärdomar
« skrivet: 09 december 2007, 08:22:48 AM »
Häromdagen fastställdes fällande domar i den rikskände kvinnojour mål.

Det är inte glädjande att någon hamnar i fängelse, och ärligt talat jag tycker synd om dessa kvinnor, på sätt och vis. Trots att jag utpekas som tillhörande den omtalade djur art…
Låt ”Könskriget” förbli ett krig mot kriget mellan könen och klyschorna som delar upp oss människor - blatte, brutta, fotbollskille, feminist, … apa.

Å andra sidan, ingen skall stå över lagen!
Det bör vara budet av detta beslut.
Förhoppningsvis kommer detta beslut att vara vägledande och inga andra sådana fall kommer att upprepas i framtiden.

Vi måste visa lika respekt för både kvinnor och män, för både män och kvinnor och sätta alltid våra barns bästa i första rummet.
Skattebetalarnas pengar (våra pengar!) bör användas för barnens behov, sällan för föreningar; varken kvinnors eller mäns sådana!

Ännu mer skrämmande exempel om hur skattebetalarnas pengar används… för ”barnets bästa”:
“Pengar plockas ut ur verksamheten och används privat, intagna används som gratis arbetskraft och behandlingsresor urartar till fylleorgier och porrklubbsbesök. Anklagelserna är hårda mot det privata behandlingshemmet A.R.T. Institutet i Uppsala.”
Insider - TV3
http://www.tv3.se/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=1177&Itemid=1295

Ruby Harrold-Claesson

• Global Moderator
  • Newbie
  • Antal inlgg: 690
    • Visa profil
Likhet inför lagen
« Svar #1 skrivet: 11 december 2007, 14:08:24 PM »
Det gläder mig - och det var för mig uppenbart - att åklagaren skulle överklaga Eksjö tingsrätts dom och att hovrätten skulle döma dem som medverkade till brott, till fängelse.

Medhjälp till brott är ett brott som beivras enligt Brottsbalken.

Det är helt självklart att kvinnojourskvinnorna som begick medhjälp till brott måste dömas enligt lagens bokstav.

Likhet inför lagen kräver det.