Författare Ämne: Angivarna - barnens lärare !  (läst 2781 gånger)

Avos

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1242
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Angivarna - barnens lärare !
« skrivet: 08 december 2007, 18:22:32 PM »
Jag har den sista tiden alltmer oroats av att min sons lärare, som är angivare, hur hon intensifierar sina onskefulla planer. I klassen har hon redan försökt skicka tre elever på fosterhem. En av dem har hon verkligen lyckats med, min son och en flicka i samma klass har hon inte lyckats med.

Hon är förståss värdelös som lärare; hon har förstört sina egna yrkeskunskaper genom att begå brott mot barn. Hon ger felaktiga signaler till barnen om våld på rasterna, och på lektionerna så innebär hennes närvaro tvärt om att det är okey att sitta och titta i taket. När min 8-årige son ber om hjälp svarar hon " Nej, du ska klara dig själv". Hon konstruerar alltså situationer som ska bli anmälningsbara.

Hon för ingen dialog med oss föräldrar, utan anmäler, anmäler , anmäler, sedan hotar, hotar, hotar. Hon har inbillat min son att det är okey att inte göra något på lektionerna, och han har trott att eftersom han ligger mer än ett år före de andra, kan han i lugn och ro titta i taket. Sedan damp ett brev ned hos oss om kallelse till elevvårdskonferens.. Rektorn verkade inte ha varit införstådd i hennes intriger, för när han blev upplyst om att det handlade om skolans bästa elev, så avstyrdes saken. Anmälaren hade förståss inte sagt ett ord om detta till honom eller till oss. Hon samlar information om bråk i månader, som hon lämnar fram efterråt, för att kunna anmäla.

När den intrigen misslyckades, så skällde hon ut mig på telefon, och sade att hon inte ville ha fler kvartsamtal med mig. Mot rektorns vilja utlyste hon ett kvartsamtal enbart med mamman, där de fick mamman med sig på att min omedgörliga inställning till sociala kunde traumatisera sonen. Sedan kallade de till ett separat kvartsamtal med mig, fast med en annan lärare.

Jag genomskådade listen, och sade att jag inte ville gå ensammen på kvartsamtal, eftersom det kunde användas till att konstruera bevis om att vi inte kan samarbeta, och måste gå på skilda samtal. Jag hävdade att min fd fru redan avhandlat alla ämnen, och att läraren själv avböjt min medverkan.

När man ser på saken så här efterråt, så ser man hur fällan är utlagd: Skolans bästa elev på elevvårdskonferens.. Läraren som lurat honom att jobba dåligt på lektionerna, anmäler honom utan att låta oss veta något. När jag fick brevet från rektorn, trodde jag att det handlade om att han skulle flyttas upp en klass, innan jag öppnade brevet !Sedan kallas vi till SKILDA kvarstsamtal.
Det hela slutar i en fälla, som man bara kan gå IN i, men blir allt svårare att gå UT ur, ju längre in man går.

Sedan hon misslyckats med detta, så ÄNDRADE HON SIN HISTORIA ( säkert kännetecken på en lögnare !) Nu kastar hon in jästen efter bullarna i ugnen och nu klagade hon på att grabben kallat satkärringen för satkärring, och varit "bråkig". Jag frågade rektorn hur situationen ska lösas, att min son har en anmälare som sin lärare. Sonen reagerar på ett adekvat problem, men han är ju 8 år och han kallar faktiskt satkärringen för satkärring.Han måste lära sig att hantera den konflikten !. Jag poängterade att det är viktigt att traumatisera honom på RÄTT SÄTT ! :-)

En grabb fick hon på fosterhem i börja på terminen. MIn son försökte hon sätta på fosterhem för ett år sedan. Det är oerhört traumatiskt att han är tvungen att gå kvar med denna best som lärare ! Grabben har i bråk med henne skrikit "Satkärring  ! Du jobbar åt sociala !" Alldeles sant. Jag har sagt åt honom att han inte får kalla satkärringen för satkärring. Han är införstådd med detta. Han måste lära sig at sluta kalla satkärringen för satkärring.

Just nu håller besten på att berbeta flickan som är min sons bästa vän. Hans tidigare bäste vän har sociala redan tagit. Sociala har försökt komma in i deras lägenhet, men de vägrar öppna dörren. Besten har sagt åt flickan att om hon inte tror på henne, utan istället på sina föräldrar, så måste hon gå hem från skolan: sedan kör hon bort henne. Jag har bett min son att ge hennes föräldrar en lapp med mitt telefonnummer.

Kriget runt om oss går vidare på en annan front: Några bekanta berättar att sociala tänker ta deras dotter. Också vår sons kompis. Hon är bara 6 år och har sagt åt personalen på ICAS lekland att mamma hade låst in henne i en garderob.. Flicka har ljugit tidigare, hon har en väldig fantasi. Men nu försöker sociala fosterhemsplacera henne. Flickan är ett underbarn av frisk och sund kreativitet. Föräldrarna är mycket kreativa människor. Låt se: den här gången kan de ha gått på en verklig blåsning och gett sig på fel person.

Jag försöker få tag i föräldrarna till de drabbade, för att de ska komma hit till nkmr och ta reda på fakta innan det är försent och luras tillsamarbete med dessa ondskefulla bestar. Vad det gäller grabben som de redan tagit, i min sons klass, har antagligen situationen gått utom kontroll. Föräldrarna har umgänge med honom på helgerna, men socialas taktik är ju att under tiden bedriva vad de kallar "utredning", dvv förtals skrift sammanställd i hemmet mot föräldrarna. Vi försöker tala med sonen om den allvarliga situationen, och att han måste prestera mer på skolan och hemma för att flytta upp en klass, så att han slipper besten. Jag har avbrutit allt samarbete med skolan, och ger hemundervisning istället. Skolan får ägna sig åt vad de vill: under nuvarande omständigheter kan det göra det samma vad de sysslar med där.

Mitt problem är min sons mamma. Hon har sista tiden alltmer börjat tala om sociala med förtroende. Hon samarbetar med sonens lärare, och säger att hon tror på henne, trots att vi blivit anmälda för två veckor sedan till elevvårdskonferens, och för ett år sedan till sociala, då min son ritat en död socialsatkärring utanför gården, på en teckning. Mamman vägrade därtill mig umgänge i två veckor I SAMBAND med anmälan  till elevvårdskonferens. En mycket farlig situation! Hon säger att hon är less på att kämpa emot. En mycket pressande situation. Återigen får min son sköta diplomatin, mamman måste vinnas tillbaka. Jag tror inte vi kan bli av med socialas angivare. Det hon gjort mot flickan är anmälningsbart som psykisk misshandel, men en anmälan mot skolan slutar med en motanmälan, det vet vi av erfarenhet.  Det viktigaste är dock: vi har fortfarande initiativiet ! Det är vi som ställer frågorna, det är de som måste svara !. De knappar in, men vi ska försöka öka försprånget. Jag tror att han kan slutföra treans årskurs under mars, och sedan hoppas jag att jag kan få mamman med mig på att flytta bort honom, och låta honom gå upp till trean.
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

sanna

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 30
    • Visa profil
« Svar #1 skrivet: 09 december 2007, 23:09:09 PM »
Vore på sin plats att lärarna sköter det dom ska istället för att vara angivare till socialen. Lärare ska undervisa elever. Men det ser man ju hur de misslyckas med sina åligganden. De är ju bara ute efter att ge soc "jobb".
Dom kanske är hotade dom med, som halva befolkningen ochså. Men sådant ska då inte lärare befatta sig med. Att ge efter för vare sig hot eller annan dumhet från ondskans lakejer. De ska undervisa elever. Punkt slut.

Sedan är det ju bara förståndshandikappade och socialare som är ansvarsbefriade. Mao så måste socialare ochså vara förståndshandikappade. Ja, nog är de det allt. :twisted:
Ingen är fri som själv förtrycker någon annan

Avos

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1242
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
« Svar #2 skrivet: 11 december 2007, 18:51:17 PM »
Citat från: "sanna"
Vore på sin plats att lärarna sköter det dom ska istället för att vara angivare till socialen. Lärare ska undervisa elever. Men det ser man ju hur de misslyckas med sina åligganden. De är ju bara ute efter att ge soc "jobb".
Dom kanske är hotade dom med, som halva befolkningen ochså. Men sådant ska då inte lärare befatta sig med. Att ge efter för vare sig hot eller annan dumhet från ondskans lakejer. De ska undervisa elever. Punkt slut.

Sedan är det ju bara förståndshandikappade och socialare som är ansvarsbefriade. Mao så måste socialare ochså vara förståndshandikappade. Ja, nog är de det allt. :twisted:

Min fru fick skriva under en lojalitetsförklaring, då hon arbetade inom äldrevården. Det stod att hon skulle lova att inte kontakta polisen om hon såg brott, utan istället vända sig till de ansvariga för äldreboendet. När jag arbetade inom vården, så anmälde jag brott till socialchefen och socialstyrelsen. Men sedan var jag också avskedad en vecka senare, avstängning på livstid....märk väl: då fanns inte denna lojalitetsförklaring, den var en tyst överenskommelse kan man säga.
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna