Författare Ämne: Socionomutbildningen  (läst 12244 gånger)

Jeanette

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 91
    • Visa profil
Tvångsomhändertagande av nyfödda!
« Svar #15 skrivet: 27 februari 2005, 10:50:44 AM »
Hej Ruby!
Jag har läst beslutet från JO!
Nu vill jag veta hur har det gått med tillsynsärendet hos länsstyrelsen
( länsstyrelsens ärende 2121-98-39170)? Cristina Ekman anmälde socialtjänstens agerande till länsstyrelsen den 24 sept, 1998
Socialstyrelsen 3 dec 1998 meddelades beslut (44-10197/8) i anledning av anmälan från Christina Ekman, vad stod det i det beslutet?

Varför anmälde ni till JO?
När det är Länsstyrelsen som har tillsyn över socialtjänsten i länet?
Det som nu justitiombudsmannen Kerstin André informerade om.
Hade ni inte fått upplysningar om det?

Jag kan säga att jag blev lurad när sociala tog mitt barn. Jag blev inte informerad om gången hur man skall anmäla! Jag fick erfara att om man har överklagat till socialnämnden då går det inte att anmäla längre till länsstyrelsen!
Jag gjorde bägge dera jag både anmälde till länsstyrelsen och överklagade mars 1996.
Länsstyrelsen påbörjade inte någon utredning. Jag lurades då att JO- anmäla och det är enl. detta då helt fel. Fick bara svar att de kunde inte ändra på domstolens beslut, det lades därför till handlingarna. Men jag fick inte någon upplysning om att länsstyrelsen var ordinarie tillsynsmyndighet över socialtjänsten, det krockade mad varandra mina anmälningar.

Först gjorde jag det som borde vara det riktiga, jag polisanmälde sociala!

Sektionschefen och socialutredarna påstod att jag var psykisk sjuk!
De påstod att jag hade vanvårdat min son sedan han hade fötts.

De hade inte sett oss, vi var nyinflyttade till hässelby, i okt, 1995, min son var sju år.

Vi bodde i Rågsved 1990-1995.
Jag hade kontakt med sociala i Vantör från 1990-1995.
En sekreterare kom en - två gånger om året fram till 1994.

Åklagaren vidtog inga åtgärder. Det gick alltså inte att anmäla dem som nu har stulit mitt barn!  

Sverige fattar ännu inte att det är ett grovt brott att sociala far med lögner och tar oskyldigas barn!

Socialassistenter som gjort sig skyldiga till detta bör ställas inför domstol för "brott mot de mänskliga rättigheterna!"

De skall dömas som alla andra när de har begått brott!

Jeanette Österstål

jmb

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 7
    • Visa profil
Ang socionomer
« Svar #16 skrivet: 24 april 2005, 20:37:29 PM »
Stavar som en kratta men det kan kvitta. Man kan ju undra om vissa socionomer har fått sin examen i ett paket cornfleakes???  :evil:  :twisted:
Ärlig kvinna

Oscar

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 8
    • Visa profil
Socionomutbildningen
« Svar #17 skrivet: 19 juli 2005, 20:06:42 PM »
Man bara undrar hur "alla" inlägg slutar i någon slags individuell fight med socialtjänsten med beskrivning av det egna fallet. Denna tråd handlade om socionomutbildning och dess kvalitéer, eller? Det blir liksom inte något ämne om alla trådar resulterar i "den individuella kampen," tack för mig!

anna

• Gäst
Re: socionomutbildningen
« Svar #18 skrivet: 05 januari 2006, 22:45:46 PM »
"Oscar, håller med dig! Visst finns det rötägg, men vadå, säg en utbildning där det inte finns det?! Förhoppningsvis är det folk som senare inser att socionom yrket är alldeles för lågstatus o lågavlönat för att vara maktgalen på."

Men det kan man ju igen på dem som de kommer i kontakt med gm yrket, så som de som är utsatta och har svårt om omöjligt att göra sin röst hörd....