Omröstning

Vem Àr svensk lagstiftare lokalt i EU?

1. Politiker?
0 (0%)
2. Politiskt partiorgan?
2 (100%)

Antal personer som röstat: 2

Omröstningen har avslutats: 09 december 2007, 12:47:50 PM

Författare Ämne: Vem beslutar i svenska domstolar?  (läst 8914 gćnger)

Unions Medborgare

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 92
    • Visa profil
Vem beslutar i svenska domstolar?
« skrivet: 09 november 2007, 12:47:50 PM »
Tack vare EU-medlemsskapet har det allmÀnna skadestÄndsansvar mot EN drabbad enskild svensk medborgare, som kvalitetssÀkrat RESURSER som producerat RESULTAT med sÀkerhetsbrist som Àr fördragsbrott i EU.

RESURSER = TID X (Rum + Arbete + Energi)!

RESULTAT = Personer, Varor, TjÀnster eller Kapital lokalt i EES eller EU!

EN drabbad enskild fysisk person som lagligt bor eller arbetar lokalt i EES eller EU, har RÄTT till skattefritt skadestĂ„nd av det allmĂ€nna om svensk lagstiftare, domstol eller exekutivt organ lokalt pĂ„ den inre FRIA gemensamma marknaden har producerat RESULTAT till EN drabbad enskild fysisk person med kvalitet som Ă€r i strid med EG-domstolens monopol pĂ„ tolkning och rĂ€ttspraxis som den svenska Regeringen EN-TYDLIGT redovisat i sin SOU 1997:194 - LĂ€s den och hĂ„ll Dig fast i stolen.

EN drabbad enskild fysisk person som mĂ„ste vara anonym för att inte bli bestraffad för att redovisa HEMLIGHETER som svenska politiker, jurister och revisorer gör vad som helst för att SKYDDA Jante, Luther och Ågren!
MARKNADEN vÀrderar, vÀrdesÀkrar och vÀljer producerat RESULTAT frÄn RESURSER, som inte kan avtala bort, NYTTA med retroaktivt STRIKT produktansvar för sÀkerhetsbrist mot enskild fysisk person, lokalt nÄgonstans i EØS eller EU.

Avos

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1242
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Re: Vem beslutar i svenska domstolar?
« Svar #1 skrivet: 09 november 2007, 13:01:10 PM »
Citat frćn: "Unions Medborgare"
SOU 1997:194 - LÀs den och hÄll Dig fast i stolen.

Kan du kort referera den ?

BetrÀffande omröstning ( politiker eller partier har makten ?) Tja, politiker brukar ju inte bli lÄnglivade, om de inte följer partiet. Det Àr ju inte den formella gÄngen, men den POLITISKA
Denna person har av myndigheterna berövats sina rÀttigheter, och skriver dÀrför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mÀnskliga rÀttigheterna och skyddar de som angriper rÀttigheterna

Unions Medborgare

• Newbie
  • *
    • Visa profil
Det allmÀnnas skadestÄndsansvar i EU!
« Svar #2 skrivet: 09 november 2007, 13:47:59 PM »
Förklarar NÀr, Var, Hur och Varför det allmÀnna har skadestÄndsansvar mot EN drabbad enskild fysisk person som kvalitetssÀkrat EG-rÀttens och EG-domstolens företrÀde och rÀttspraxis lokalt i en medlemsstat i EES/EU.

SĂ„ lĂ€nge EN röstberĂ€ttigad svensk medborgare inte vill, vĂ„gar eller kan tar reda pĂ„ VEM som Ă€r svensk lagstiftare och kontrollmakt lokalt i EU, sĂ„ kan svenska partipolitiker i styrelser, utskott eller nĂ€mnder tro att svensk Jante, Luther och Ågren, har högre MAKT Ă€n EN enskild svensk vĂ€ljares MAKT att vĂ€rdera och bara vĂ€lja VALSEDEL som redovisar om partiet Ă€r EN juridisk person med retroaktivt STRIKT produktansvar mot enskilda.
MARKNADEN vÀrderar, vÀrdesÀkrar och vÀljer producerat RESULTAT frÄn RESURSER, som inte kan avtala bort, NYTTA med retroaktivt STRIKT produktansvar för sÀkerhetsbrist mot enskild fysisk person, lokalt nÄgonstans i EØS eller EU.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Re: Det allmÀnnas skadestÄndsansvar i EU!
« Svar #3 skrivet: 10 november 2007, 13:18:12 PM »
Förklarar NÀr, Var, Hur och Varför det allmÀnna har skadestÄndsansvar mot EN drabbad enskild fysisk person som kvalitetssÀkrat EG-rÀttens och EG-domstolens företrÀde och rÀttspraxis lokalt i en medlemsstat i EES/EU.

SĂ„ lĂ€nge EN röstberĂ€ttigad svensk medborgare inte vill, vĂ„gar eller kan tar reda pĂ„ VEM som Ă€r svensk lagstiftare och kontrollmakt lokalt i EU, sĂ„ kan svenska partipolitiker i styrelser, utskott eller nĂ€mnder tro att svensk Jante, Luther och Ågren, har högre MAKT Ă€n EN enskild svensk vĂ€ljares MAKT att vĂ€rdera och bara vĂ€lja VALSEDEL som redovisar om partiet Ă€r EN juridisk person med retroaktivt STRIKT produktansvar mot enskilda.

OK, du menar att vi har verkliga rÀttigheter genom EU-domstolen. Det vore ju bra.Du sÀger för EN medborgare, dvs det handlar inte om principfall. Men hur Àr det med rÀttshjÀlp, behandlingstider etc ?

Jag har provat att vĂ€nda mig till Europadomstolen för mĂ€nskliga rĂ€ttigheter. De svarade att jag mĂ„ste gĂ„ igenom alla svenska instanser först.(Ärendet gĂ€llde politisk svartlistning och avstĂ€ngning frĂ„n arbetsmarknaden sedan 1975). Regeringen vĂ€grade svara pĂ„ brevet, alltsĂ„ kunde jag inte gĂ„ vidare ..
Denna person har av myndigheterna berövats sina rÀttigheter, och skriver dÀrför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mÀnskliga rÀttigheterna och skyddar de som angriper rÀttigheterna

Unions Medborgare

• Newbie
  • *
    • Visa profil
SÄ gÄr det till i den svenska rÀttsstaten!
« Svar #4 skrivet: 12 november 2007, 16:07:27 PM »
SÄ lÀnge du inte kan vÀrdera och vÀlja kvalitet pÄ resurser och producerat resultat - kan svensk lagstiftare och kontrollmakt leva pÄ minnen frÄn fornstora dagar och utan RISK förneka det allmÀnnas RISK för skadestÄndsansvar mot EN drabbad svensk medborgare lokalt i EU.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Re: SÄ gÄr det till i den svenska rÀttsstaten!
« Svar #5 skrivet: 16 november 2007, 11:31:15 AM »
SÄ lÀnge du inte kan vÀrdera och vÀlja kvalitet pÄ resurser och producerat resultat - kan svensk lagstiftare och kontrollmakt leva pÄ minnen frÄn fornstora dagar och utan RISK förneka det allmÀnnas RISK för skadestÄndsansvar mot EN drabbad svensk medborgare lokalt i EU.

Mig veterligen kan jag inte "vÀrdera och vÀlja kvalitet pÄ resurser". Den möjligheten finns inte enligt min mening. Jag har tvÄ problem, kanske du har förstÄtt: politisk svartlistning och avstÀngning frÄn arbetsmarknaden sedan 1975, samt att myndigheterna försökte stjÀla mina barn 2005, men misslyckades. Av detta försök ÄterstÄr faktum att jag tvingades bo kvar i en stuga utan elström, vatten och avlopp, vilket social sagt att de Àmnar anvÀnda som förvÀndning mot mig nÀsta gÄng de slÄr till
( skenförevÀndning förstÄss som vanligt: stugan Àr rustad för 200 000 kr )

Konkret: vad kan göras, betrÀffande rÀttigheter för EN person som du talat om ? Dvs inte pilotfalls situationer etc.

Unions Medborgare

• Newbie
  • *
    • Visa profil
Vad kan Du göra?
« Svar #6 skrivet: 19 november 2007, 14:30:01 PM »
Ny kunskap utvecklas i tid och rum hos EN enskild fysisk person som kan vĂ€rdera VARFÖR det allmĂ€nna har skadestĂ„ndsansvar mot EN drabbad medveten enskild fysisk person, lokalt pĂ„ den inre fria gemensamma marknaden i hela eller del av en medlemsstat i EES eller EU.

Det allmÀnnas skadestÄndsansvar framgÄr av SOU 1997:194 men sÄ lÀnge svensk lagstiftare och kontrollmakt saknar kunskap om EG-rÀtt och EG-domstolens företrÀde och rÀttspraxis, blir enskild svenska medborgare diskriminerad som EN kollektivt tÀnkande minoritet lokalt pÄ den inre FRIA gemensamma marknaden för person, vara, tjÀnst och kapital i EES och EU.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Re: Vad kan Du göra?
« Svar #7 skrivet: 20 november 2007, 11:48:18 AM »
Ny kunskap utvecklas i tid och rum hos EN enskild fysisk person som kan vĂ€rdera VARFÖR det allmĂ€nna har skadestĂ„ndsansvar mot EN drabbad medveten enskild fysisk person, lokalt pĂ„ den inre fria gemensamma marknaden i hela eller del av en medlemsstat i EES eller EU.

Det allmÀnnas skadestÄndsansvar framgÄr av SOU 1997:194 men sÄ lÀnge svensk lagstiftare och kontrollmakt saknar kunskap om EG-rÀtt och EG-domstolens företrÀde och rÀttspraxis, blir enskild svenska medborgare diskriminerad som EN kollektivt tÀnkande minoritet lokalt pÄ den inre FRIA gemensamma marknaden för person, vara, tjÀnst och kapital i EES och EU.

Problemet Ă€r hur jag ska kunna ta mig förbi det svenska havererade rĂ€ttsystemet, innan de tagit barnen.  Om de en gĂ„ng har tagit barnen, fĂ„r man dem aldrig tillbaka.För att fĂ„ access till eudomstolen, mĂ„ste jag ha passerat alla svenska rĂ€ttsinstanser, samt regeringen. Bara det tar flera Ă„r. Sedan vet jag att regeringen anvĂ€nder tricket att vĂ€gra svara pĂ„ Ă€renden som ska gĂ„ vidare till eudomstolen, dĂ€rmed stoppas Ă€rendet.( eftersom det Ă€r ett krav frĂ„n eudomstolen att regeringen mĂ„ste ha avslagit Ă€rendet för att det ska kunna tas upp av eurĂ€tten. Om regeringen varken svarar jag eller nej, sĂ„ Ă€r Ă€rendet dĂ€rmed dödat.)

Hur tvingar man regeringen att svara ja eller nej ?

Unions Medborgare

• Newbie
  • *
    • Visa profil
Re: Vad kan Du göra?
« Svar #8 skrivet: 21 november 2007, 13:40:46 PM »
Hur tvingar man regeringen att svara ja eller nej ?[/quote]

Kunskap kan inte köpas bara utvecklas mentalt i tid och rum!

Det Àr svÄrt att förÀndra kunskap i den mentala fyrarummaren!

LÀra börjar med att ta reda pÄ om Du Àr motiverad att lÀra NYTT?

MAN Àr ett kollektiv utan ansvar och risk, som inte kan tvinga Regeringen att svara ja eller nej pÄ nÄgonting lokalt pÄ den inre fria gemensamma MARKNADEN i EES eller EU.

Börja med att ta reda pÄ om svarsbrev frÄn Regeringen till EN enskild fysisk perzon redovisar organisationsnummer och sÀte lokalt i EES/EU!