Tja det finns sÄ djÀvla mycket som Àr fel med lagstiftningen...
Men det jag har mÀrkt pÄ utbildningen till socionom Àr att man lÄter vem fan som helst jobba som lÀrare.....
NÀr man skall lÀsa sÄ vikitiga Àmnen som SoL och LVU klarar man av det pÄ en förmidag medas BrB lÀser man pÄ 3 dagar.
VÄran lÀrare i familje rÀtt och SoL och LVU klarade inte av att lÀmmna sina privata Äsikter utanför. Vi mÀn var svin!!!! Den enda gÄngen vi var bra var nÀr vi skötte jobbet pÄ familjeenheten!!!!!
Man skulle Àven vid minsta mistanke om övergrepp hindra fadern frÄn kontakt med barnet etc.
Hon stog och drog fall frÄn sin egen umgÀngeskrets, vist dom unga naiva som kommer frÄn en skola till nÀsta utan att ha levat mÄste ju suga Ät sig som svampar.
Jag kan sovra i skiten som lÀrs ut, men den som inte kan det kommer snart att lÀra sig att familjen Àr ont och vi socionomer vet bÀst....
men vet vi det?
Jag har upplevt ett LVU nÀr en granne förlorde sina tre barn i linköping.
Det stÄr om dom hÀr pÄ nkrm.
Det jag sÄg dÄ sa att allt var fel, jag stog och höll ena branet som flytt frÄn sociala, socialpersonen slet branet ur armarna pÄ mig sÄ det gjorde ont i min nacket, man gör inte sÄ, man hotar inte nÄgon som tar upp ett litet ledset barn som snyfter lÄt dom inte ta mamma frÄn mig.
Man hotar inte med att kasta den personen i fÀngelse om han inte lÀmnar frÄn sig barnet, jag ville prata lugna barnet sÄ det slÀppte men fick inte.
har man sett det och vet att allt man gör gÄr i mot dig passar man sig.3
Jag har 2 bran och studerar min fru Ă€r hemma, vi vĂ„gar inte ha barnen pĂ„ dagis dĂ€r dom förhörs av personal, jag gĂ„r inte till sos och ber om hjĂ€lp. gĂR INTE DET DET KAN LEDA TILL ATT DU FĂRORAR DITT BARN..