Nordiska kommittén för Mänskliga rättigheters - Diskussionsforum

RĂ€ttsvĂ€sendet, Polismyndighet m.m. => Bemötandet ifrĂ„n myndigheten => Ämnet startat av: Avos skrivet 28 oktober 2008, 15:07:26 PM

Titel: Skolan.
Skrivet av: Avos skrivet 28 oktober 2008, 15:07:26 PM
Skolan har börjat bekÀmpa oss allt mer intensivt. Yngsta sonen fÄr tvÄ till tre lÀxor per dag.Detta gÀller bara honom, och detta gÀller bara dÄ han Àr hos mig. NÀr han Àr hos mamman sÀger de att han inte behöver göra nÄgra lÀxor hemma, eftersom de gör allting i skolan. Han har 23 sidor kvar av 4:ans mattebok ( gÄr i trean nu), dÄ har de tagit av honom matteboken och gett hon en förenklad version av treans mattebok; allt för att sabotera och göra honom less pÄ att vara hos mig.
Titel: Re: Skolan.
Skrivet av: valens skrivet 29 oktober 2008, 19:34:56 PM
Citat frćn: "Avos"
Skolan har börjat bekÀmpa oss allt mer intensivt. Yngsta sonen fÄr tvÄ till tre lÀxor per dag.Detta gÀller bara honom, och detta gÀller bara dÄ han Àr hos mig. NÀr han Àr hos mamman sÀger de att han inte behöver göra nÄgra lÀxor hemma, eftersom de gör allting i skolan. Han har 23 sidor kvar av 4:ans mattebok ( gÄr i trean nu), dÄ har de tagit av honom matteboken och gett hon en förenklad version av treans mattebok; allt för att sabotera och göra honom less pÄ att vara hos mig.


Skaffa en egen mattebok; kör lÀxorna med grabben!
Det blir en fantastiskt upplevelse för er bÄda samt sÀkerligen en knÀpp pÄ nÀsa till skolans representanter i fallet!

Ta hand om grabben, strunt i  idioterna!
Titel: Skolan.
Skrivet av: Jan-Olof Larson skrivet 29 oktober 2008, 19:59:56 PM
Avos

Det Àr verkligen ett tufft jobb att ha barn i skolan idag.
Man drar in pÄ resurserna och mÄnga gÄnger har man inkompetenta lÀrare som saknar god pedagogisk utbildning..
***
Citera
NÀr han Àr hos mamman sÀger de att han inte behöver göra nÄgra lÀxor hemma, eftersom de gör allting i skolan.


 


Bakom detta kan döljas olika saker, bl.a. kanske att mamman inte klarar av att hjÀlpa barnet med lÀxorna, alternativt behöver barnet stödlÀrare nÀr det Àr hos mamman etc....

SÄ "Valens" förslag Àr gott nog att titta pÄ, dÄ jag har egen erfarenhet av detta dÄ modern struntade i barnen och skolgÄngen.

Lycka till med detta intressanta uppdrag !

J-O
Titel: Re: Skolan.
Skrivet av: Avos skrivet 30 oktober 2008, 16:27:22 PM
Citat frćn: "valens"
Citat frćn: "Avos"
Skolan har börjat bekÀmpa oss allt mer intensivt. Yngsta sonen fÄr tvÄ till tre lÀxor per dag.Detta gÀller bara honom, och detta gÀller bara dÄ han Àr hos mig. NÀr han Àr hos mamman sÀger de att han inte behöver göra nÄgra lÀxor hemma, eftersom de gör allting i skolan. Han har 23 sidor kvar av 4:ans mattebok ( gÄr i trean nu), dÄ har de tagit av honom matteboken och gett hon en förenklad version av treans mattebok; allt för att sabotera och göra honom less pÄ att vara hos mig.


Skaffa en egen mattebok; kör lÀxorna med grabben!
Det blir en fantastiskt upplevelse för er bÄda samt sÀkerligen en knÀpp pÄ nÀsa till skolans representanter i fallet!

Ta hand om grabben, strunt i  idioterna!


Jag har redan tagit en extra bok frÄn skolan sedan lÄng tid tillbaka dÀrför att lÀrarna plockar bort matteboken ur hans ryggsÀck och stoppar dit massor av meningslöst, ofta gammalt strunt i form av uppgifter han redan löst.De försöker trötta ut honom. De försöker lura grabben att han ska ta boken och lÀmna in den i skolan. LÀrarna jobbar hÄrt pÄ att fÄ igÄng en ny konflikt med mig, men jag har slutat gÄ pÄ kvartsamtal och har brutit all kontakt med skolan.

FrÄgan Àr hur lÀnge mamman ska fortsÀtta stÄ mellan tvÄ hötappar. Hon vet att lÀrarna Àr grabbens fiender, samtidigt försöker hon se om det finns nÄgra fördelar för henne i den situation som skolan skapar.Om skolan kan hjÀlpa henne till nÄgot mer fördelaktigt i sin relation till sonen. Lyckligtvis har han inte svalt betet. Han reagerar mot deras konstiga beteenden, och tror inte alls att allt kommer att bli bra om han fÄr sina studier förstörda.

Just nu försöker de tvinga grabben att acceptera att han bör ge upp sina studier. Det Àr dock inte omöjligt att mamman ÄtergÄr till att motarbeta skolan, men hon vet att isf Àr det bara flyttning av hans skolgÄng till mig som blir utvÀgen ur situationen. Det Àr detta hon försöker undvika.

Jag har viss förstÄelse för henne. Hon bor ensammen, om hon förlorar honom har hon förlorat allting, som hon ser det. Men jag har ju sagt Ät henne att det Àr hon som ska skriva umgÀngesschemat, sÄ hon fÄr ju inget mindre umgÀnge, det blir bara skolan som byts ut.

Men ju lÀngre tiden gÄr, ju mer fÄr barnens och familjernas vÀrsta fiender tid pÄ sig att konstruera ett problem de kommer att beskylla oss för att ha.
Titel: Re: Skolan.
Skrivet av: valens skrivet 30 oktober 2008, 20:52:21 PM
Citat frćn: "Avos"

(...)
Men ju lÀngre tiden gÄr, ju mer fÄr barnens och familjernas vÀrsta fiender tid pÄ sig att konstruera ett problem de kommer att beskylla oss för att ha.


SÄ Àr det, tyvÀrr!... Försök att hindra hyenorna bygga upp falska historier!!!
Titel: Skolan.
Skrivet av: Stockholm skrivet 31 oktober 2008, 00:47:04 AM
Skolinspektionen - ny myndighet frÄn 1 oktober 2008.

Den 1 oktober 2008 startade Skolinspektionen.
Det Àr en betydligt kraftfullare inspektionsmyndighet Àn tidigare som nu trÀder i funktion.
Uppdraget Àr tydligare, inspektörerna fler och elevens kunskapsutveckling stÄr i fokus.

Skolinspektionen ska pÄ ett tydligt sÀtt bidra till att Sveriges utbildningar uppfyller skollagens intentioner.
Genom kvalitetsgranskningar och regelbunden tillsyn av landets skolor ska Skolinspektionen bevaka barns, elevers och studerandes rÀtt till en god utbildning i en trygg miljö utan krÀnkningar.
Arbetet avslutas inte förrÀn skolorna nÄtt förvÀntat resultat.

Vid Skolinspektionen finns Àven:

- Barn och elevombudet (BEO) som övervakar barn- och elevskyddslagen, utreder anmÀlningar om krÀnkande behandling av elever och driver skadestÄndsmÄl i domstol. BEO informerar ocksÄ om barn- och elevskyddslagen och ger rÄd om hur lagen ska tillÀmpas.

- SkolvÀsendets överklagandenÀmnd som prövar vissa överklagade beslut inom det offentliga skolvÀsendet. De flesta gÀller frÄgor om mottagande av elever i gymnasieskolan respektive kommunal vuxenutbildning (komvux).

- Ledning
Chef för Skolinspektionen Àr generaldirektör Ann-Marie Begler,
tel. 08-586 080 11. Överdirektör Ă€r Hans-Albin Larsson, tel. 08-586 080 12.

- Barn- och elevombud (BEO) Àr Lars Arrhenius, tel. 08-586 082 37.

- Chef för SkolvĂ€sendets överklagandenĂ€mnd (ÖKN) Ă€r Magnus Eriksson,
tel. 08-586 080 25.
Titel: Skolan.
Skrivet av: Jan-Olof Larson skrivet 31 oktober 2008, 07:01:25 AM
Citera
Jag har redan tagit en extra bok frÄn skolan sedan lÄng tid tillbaka dÀrför att lÀrarna plockar bort matteboken ur hans ryggsÀck och stoppar dit massor av meningslöst, ofta gammalt strunt i form av uppgifter han redan löst.


Ja.. om du sÀtter dig tillsammans med sonen och gör matten rolig sÄ att han fÄr en positiv feedback och kick av att leka med mattematiken sÄ grejar du detta. Samtidigt verkar det som din son ligger lÄngt före i skola och redan har en matematisk inlÀrnings-begÄvning

Om du kan, sÄ försök ignorera lÀrarna som pÄ det sÀtt du förklarar hÀr har för avsikt att splittra förhÄllandet mellan dig och sonen...

Det har tidigare rapporterats om skolans vara som socialens underrÀttelse-tjÀnst och detta gÀller naturligtvis Àven den nya skolinspektionen. SÄ att ha en övertro att allt skall Àndras som genom en effekt av ett trollspö med rÄdande korruption mellan olika sektorer skall man nog akta sig för

Emellertid I mitt fall sÄ hade vi samtliga lÀrares stöd med enorma lovord för barnen. SÄ Àven i LÀnsrÀtten VÀnersborg vittnade LÀrarna om att barnen var utomförtrÀffligt vÀlskötta och enormt duktiga i skolan sÄ lÀrarna en Norsk och Svensk krÀvde att barnen skulle komma hem och fortsÀtta i skolan som lÄg vid Svensk-Norska grÀnsen.
Slutresultatet kan du lÀsa om hÀr pÄ forumet. Ett resultat som kan ses som ett ondskan verk av socialens Hitler Nazistiska redskap.Ett resultat och förföljande som kan liknas vid storyn i filmen Sound of Music

StÄ pÄ dig Avos sÄ inga andra gör det !

J-O
Titel: Skolan.
Skrivet av: Avos skrivet 31 oktober 2008, 18:28:06 PM
Citat frćn: "Jan-Olof Larson"
Avos

Det Àr verkligen ett tufft jobb att ha barn i skolan idag.
Man drar in pÄ resurserna och mÄnga gÄnger har man inkompetenta lÀrare som saknar god pedagogisk utbildning..
***
Citera
NÀr han Àr hos mamman sÀger de att han inte behöver göra nÄgra lÀxor hemma, eftersom de gör allting i skolan.


 


Bakom detta kan döljas olika saker, bl.a. kanske att mamman inte klarar av att hjÀlpa barnet med lÀxorna, alternativt behöver barnet stödlÀrare nÀr det Àr hos mamman etc....

SÄ "Valens" förslag Àr gott nog att titta pÄ, dÄ jag har egen erfarenhet av detta dÄ modern struntade i barnen och skolgÄngen.

Lycka till med detta intressanta uppdrag !

J-O


Mamman vill inte att han ska bli bra i skolan, för dÄ kÀnner hon att sonen rycks bort frÄn henne, och att min pÄverkan dÄ ökar. Hon menade i vÄras att det var inte nödvÀndigt att han var bra i skolan, framtiden var inte viktig, dÄ det ÀndÄ finns sÄ mÄnga arbetslösa.."man Àr ju lika bra för det".Hennes instÀllning Àr att det inte gagnar hans intressen att han blir bra i skolan, eftersom den intellektuella sidan bÀst tillgodogörs av mig,hon har inget att ge honom dÀr. Skolan/ sociala har naturligtvis uppmÀrksammat hennes attityd och börjat intrigera i saken.
Titel: Skolan.
Skrivet av: Avos skrivet 31 oktober 2008, 18:33:13 PM
Citat frćn: "Jan-Olof Larson"
Citera
Jag har redan tagit en extra bok frÄn skolan sedan lÄng tid tillbaka dÀrför att lÀrarna plockar bort matteboken ur hans ryggsÀck och stoppar dit massor av meningslöst, ofta gammalt strunt i form av uppgifter han redan löst.


Ja.. om du sÀtter dig tillsammans med sonen och gör matten rolig sÄ att han fÄr en positiv feedback och kick av att leka med mattematiken sÄ grejar du detta. Samtidigt verkar det som din son ligger lÄngt före i skola och redan har en matematisk inlÀrnings-begÄvning

Om du kan, sÄ försök ignorera lÀrarna som pÄ det sÀtt du förklarar hÀr har för avsikt att splittra förhÄllandet mellan dig och sonen...

Det har tidigare rapporterats om skolans vara som socialens underrÀttelse-tjÀnst och detta gÀller naturligtvis Àven den nya skolinspektionen. SÄ att ha en övertro att allt skall Àndras som genom en effekt av ett trollspö med rÄdande korruption mellan olika sektorer skall man nog akta sig för

Emellertid I mitt fall sÄ hade vi samtliga lÀrares stöd med enorma lovord för barnen. SÄ Àven i LÀnsrÀtten VÀnersborg vittnade LÀrarna om att barnen var utomförtrÀffligt vÀlskötta och enormt duktiga i skolan sÄ lÀrarna en Norsk och Svensk krÀvde att barnen skulle komma hem och fortsÀtta i skolan som lÄg vid Svensk-Norska grÀnsen.
Slutresultatet kan du lÀsa om hÀr pÄ forumet. Ett resultat som kan ses som ett ondskan verk av socialens Hitler Nazistiska redskap.Ett resultat och förföljande som kan liknas vid storyn i filmen Sound of Music

StÄ pÄ dig Avos sÄ inga andra gör det !

J-O
Han kÀmpar vidare, och hans kapacitet ökar faktiskt. Redan för ett Är sedan gjorde han 43 sidor under en helg ! Det Àr ju högskolekapacitet ! Nu gör han ca 5 sidor per dag i skolan, och hÀr gör han 4 sidor per dag i fyrans bok som han snart har gjort ut. De försöker belasta honom med meningslösa uppgifter sÄ att han inte ska fÄ tid att lÀsa med mig. Vi har lÀst Sagan om ringen och en massa annat, nu lÀser vi "Den lÄnga Flykten". MÄlet Àr att vi ska lÀsa "Kalevala". De försker visa honom hur lÀtt och bra livet hos mamman Àr dÄ dÀr inte görs nÄgra lÀxor, dÀrtill plockar de ur ryggsÀcken sÄ att han inte ska göra lÀxor, men jag har tagit en mattebok pÄ skolan sÄ det försöket har inte lett nÄgonstans för dem.
Titel: Re; Skolan
Skrivet av: Unions Medborgare skrivet 05 november 2008, 14:33:20 PM
Den svenska SKOLAN Ă€r en del av en svensk tillsynsmyndighet, som kan ge det allmĂ€nna skadestĂ„ndansvar mot EN drabbad enskild medborgare,  lokalt pĂ„ den inre gemensamma MARKNADEN?

Marknaden Ă€r alltid EN fysisk person som representerar NÅGONTING!

NĂ„gonting kan vara EN drabbad medveten enskild fysisk person som i handlĂ€ggning eller beslut i brev frĂ„n en svensk myndighet, företag eller förening, vĂ€rdesĂ€krat RESURSER och producerat RESULTAT och som kan, vĂ„gar och vill krĂ€va SKADESTÅND av det allmĂ€nna för handlĂ€ggning eller beslut med sĂ€kerhetsbrist och som Ă€r fördragsbrott lokalt pĂ„ den inre gemensamma marknaden, lokalt i Sverige som medlemsstat sedan 1995.
Titel: Skolan.
Skrivet av: Stockholm skrivet 27 november 2008, 11:28:55 AM
Citerar:

- " Det finns stora skillnader mellan enskilda skolor i landet. Forskningen pekar pÄ
bland annat socioekonomiska faktorer som förÀldrarnas utbildningsbakgrund,
inkomster och andra förhÄllanden i hemmet som viktiga förklaringar bakom till
exempel skillnader i betygsnivÄ och hur vÀl man lyckas nÄ mÄlen. En annan viktig
faktor som kan pÄverka resultaten Àr skolornas storlek.
Skolinspektionen, som startade den 1 oktober 2008, har gjort en sammanstÀllning
av inspektionsrapporter frÄn inspektionsperioden hösten 2006 - hösten 2007 dÄ
inspektionsuppdraget lÄg hos Skolverket. " -
Titel: Skolan.
Skrivet av: Avos skrivet 27 november 2008, 12:02:22 PM
Citat frćn: "Stockholm"
Skolinspektionen - ny myndighet frÄn 1 oktober 2008.

Den 1 oktober 2008 startade Skolinspektionen.
Det Àr en betydligt kraftfullare inspektionsmyndighet Àn tidigare som nu trÀder i funktion.
Uppdraget Àr tydligare, inspektörerna fler och elevens kunskapsutveckling stÄr i fokus.

Skolinspektionen ska pÄ ett tydligt sÀtt bidra till att Sveriges utbildningar uppfyller skollagens intentioner.
Genom kvalitetsgranskningar och regelbunden tillsyn av landets skolor ska Skolinspektionen bevaka barns, elevers och studerandes rÀtt till en god utbildning i en trygg miljö utan krÀnkningar.
Arbetet avslutas inte förrÀn skolorna nÄtt förvÀntat resultat.

Vid Skolinspektionen finns Àven:

- Barn och elevombudet (BEO) som övervakar barn- och elevskyddslagen, utreder anmÀlningar om krÀnkande behandling av elever och driver skadestÄndsmÄl i domstol. BEO informerar ocksÄ om barn- och elevskyddslagen och ger rÄd om hur lagen ska tillÀmpas.

- SkolvÀsendets överklagandenÀmnd som prövar vissa överklagade beslut inom det offentliga skolvÀsendet. De flesta gÀller frÄgor om mottagande av elever i gymnasieskolan respektive kommunal vuxenutbildning (komvux).

- Ledning
Chef för Skolinspektionen Àr generaldirektör Ann-Marie Begler,
tel. 08-586 080 11. Överdirektör Ă€r Hans-Albin Larsson, tel. 08-586 080 12.

- Barn- och elevombud (BEO) Àr Lars Arrhenius, tel. 08-586 082 37.

- Chef för SkolvĂ€sendets överklagandenĂ€mnd (ÖKN) Ă€r Magnus Eriksson,
tel. 08-586 080 25.


Du kan lÀsa i detta forum att skolorna har regler att om nÄgon anmÀler skolan sÄ ska skolan motanmÀla förÀldern till sociala. Jag hade anmÀlt om det var möjligt, men det Àr inte möjligt att anmÀla brottslingarna pÄ nÄgon nivÄ.
Titel: Re: Re; Skolan
Skrivet av: Avos skrivet 27 november 2008, 12:06:25 PM
Citat frćn: "Unions Medborgare"
Den svenska SKOLAN Ă€r en del av en svensk tillsynsmyndighet, som kan ge det allmĂ€nna skadestĂ„ndansvar mot EN drabbad enskild medborgare,  lokalt pĂ„ den inre gemensamma MARKNADEN?

Marknaden Ă€r alltid EN fysisk person som representerar NÅGONTING!

NĂ„gonting kan vara EN drabbad medveten enskild fysisk person som i handlĂ€ggning eller beslut i brev frĂ„n en svensk myndighet, företag eller förening, vĂ€rdesĂ€krat RESURSER och producerat RESULTAT och som kan, vĂ„gar och vill krĂ€va SKADESTÅND av det allmĂ€nna för handlĂ€ggning eller beslut med sĂ€kerhetsbrist och som Ă€r fördragsbrott lokalt pĂ„ den inre gemensamma marknaden, lokalt i Sverige som medlemsstat sedan 1995.


AnmÀla till europadomstolen tar ca 8 Är och det gÀller bara pilotfall. Det Àr meningen att rÀttskipningen ska ske hÀr lokalt.
Titel: Skolan.
Skrivet av: Avos skrivet 27 november 2008, 12:20:54 PM
Nu har det gÄtt snart tre veckor sedan han rÀknade ut sista boken. Vi skickade in rÀknehÀftet för rÀttning, lÀrarinnan tog upp det ur ryggsÀcken, och stoppade sedan ned det igen.. DÀr har det legat sedan dess. Hon ger honom ingen ny bok, och vÀntar tydligen pÄ att jag ska ringa sÄ att hon fÄr igÄng nya brÄk. Treans bok som hon gett honom pÄ skolan, lÄter hon honom inte ta hem, vare sig till mig eller till hans mamma. Han rÀknar om den för andra gÄngen nu.

Jag Àr sÀker pÄ att lÀraren försöker konstruera en anmÀlnings-situation, dÀr hon kommer att mena att han rÀknar i treans bok, men att det stÄr stilla eller gÄr bakÄt. Hur ska annars hennes beteende tolkas ? Spontant tror jag inte att hon under tre veckor lÄter honom vara utan mattematikundervisning, eller vÀgrar rÀtta hans rÀknehÀfte.

NĂ€r de kommer dragandes med den nya anmĂ€lningen (Fyra hittills mot skolans bĂ€sta elev) sĂ„ ska de fĂ„ en riktig överraskning: jag har lĂ€rt honom att spela gitarr, Har skaffat ett program guitar pro för att snabba upp inlĂ€rningen.han har skrivit av en massa nya ryska och sagor  dikter pĂ„ sin blogg.
http://sagorummet.egetforum.se/forum/weblog.php?w=1

Han kommer att öva skrivning genom att skriva av sÄnger och dikter som han lÀr sig. Vi har skaffat mer böcker Ät honom för lÀsningen. NÀr de kommer med sin anmÀlan före jul, sÄ blir det svÄrt att bevisa att det Àr vi som stÀller till problem och inte hans lÀrare.
Titel: LĂ„t oss vara ifred.
Skrivet av: Avos skrivet 01 december 2008, 07:43:09 AM
Till rektor Staffan Matti

Jag har hört av min son att ni har tĂ€nkt sammankalla en elevvĂ„rdskonferens för att lĂ„ta honom  rĂ€kna om treans mattematik. Han Ă€r som ni vet inte en elev som ska gĂ„ tvĂ„ Ă„r i varje klass. Jag har redan förvarnat min fd fru om detta. Jag sade till henne att ni antagligen skulle cirkelbevisa att han mĂ„ste lĂ€sa om treans matte, pĂ„ grund av att han rĂ€knar sĂ„ bra i treans bok, alternativt att han inte rĂ€knar alls i treans bok.Ni har handlat precis som jag förutsagt.

Ägna er Ă„t vad ni vill pĂ„ den dĂ€r skolan: jag ignorerar den, och har gjort en egen studieplan. Men hĂ€r kommer han att fortsĂ€tta rĂ€kna i den mattebok han har rĂ€knat i. Allt fungerar utmĂ€rkt, och han gör 5 sidor per dag. Jag har köpt matteborgen 4b, och dĂ€r fortsĂ€tter han. Om han rĂ€knar i treans bok eller  rent av i tvĂ„ans bok pĂ„ skolan bryr jag mig inte om, dĂ„ jag anser er total odugliga i att hjĂ€lpa barn framĂ„t i livet. Att ringa sociala, och hindra barns utveckling Ă€r ni dĂ€remot vĂ€ldigt bra pĂ„. Gör vad ni vill, det bryr jag mig inte om, men försök inte bryta den utveckling som pĂ„gĂ„r för honom hĂ€r hemma hos mig. Jag vill naturligtvis inte ha nĂ„gonting med er och denna skola att göra. Att jag köper lĂ€romedlen sjĂ€lv, Ă€r ju bara en indikation pĂ„ vad ni duger till och vad man fĂ„r för skattepengarna.

 ring inte
Titel: Skolan.
Skrivet av: Avos skrivet 25 januari 2009, 06:49:07 AM
Allting bara fortsÀtter. Förmodligen hoppas sociala att nÄgon ska klappa ihop, eller tappa kontrollen.

http://avos.egetforum.se/forum/viewtopic.php?p=725#725
Titel: Skolan.
Skrivet av: Stockholm skrivet 25 januari 2009, 15:32:43 PM
Se till att din 8-9-Äriga son Emil fÄr prata med Kuratorn Eva-Lena Bergman eller med Skolsköterskan Lis-Marie Larsson-Malmquist i LuleÄ.
Titel: Skolan.
Skrivet av: Avos skrivet 25 januari 2009, 15:38:43 PM
Citat frćn: "Stockholm"
Se till att din 8-9-Äriga son Emil fÄr prata med Kuratorn Eva-Lena Bergman eller med Skolsköterskan Lis-Marie Larsson-Malmquist i LuleÄ.


Jag tycker att du ska prata med sÀkerhetspolisen, ÄklagarÀmbetet, skattemyndigheten och kronofogden, sÄ blir det bra sen. Ring dit och berÀtta allt om dig sjÀlv, sÄ ska de se pÄ vad sÀtt de kan hjÀlpa dig.

BetrÀffande dina psykningar sÄ kan du knappast trakassera oss vad gÀller integriteten i denna frÄga. Att grabben ligger lÄngt före de andra, och trakasserierna av lÀrarna kan inte bli ett LVU Àrenden ens med vÀldigt mycket fantasi. Endast om varje medborgare Älades att leva helt och hÄllet hemligt under hela sin livstid, skulle det innebÀr en risk.Men vi har rÀtt att inte hÄlla full integritet Àven om vÄra starka sidor. Problemet Àr förstÄs bara att du helt enkelt inte kan lÄta bli att försöka terrorisera folk om du ser en möjlighet, men det kommer sÀkert att lösas snart.
Titel: Skolan.
Skrivet av: Stockholm skrivet 25 januari 2009, 17:22:38 PM
Du skriver "Avos" : "Allting bara fortsÀtter. Förmodligen hoppas sociala att nÄgon ska klappa ihop, eller tappa kontrollen."

Det vore ju vÀldigt olyckligt om nÄgon "klappar ihop och förlorar kontrollen", som du skriver "Avos".

Ni har ju inga grannar dÀr ute i skogen, och du har förbjudit pojken att t ex ringa BRIS, som Emil sjÀlv skriver i sitt "Sagoforum", sÄ dÄ blir ju den enda kontaktvÀgen via skolan.
Titel: Skolan.
Skrivet av: Avos skrivet 25 januari 2009, 17:45:08 PM
Citat frćn: "Stockholm"
Du skriver "Avos" : "Allting bara fortsÀtter. Förmodligen hoppas sociala att nÄgon ska klappa ihop, eller tappa kontrollen."

Det vore ju vÀldigt olyckligt om nÄgon "klappar ihop och förlorar kontrollen", som du skriver "Avos".

Ni har ju inga grannar dÀr ute i skogen, och du har förbjudit pojken att t ex ringa BRIS, som Emil sjÀlv skriver i sitt "Sagoforum", sÄ dÄ blir ju den enda kontaktvÀgen via skolan.


Det Àr du som skriver det ja. Men, det Àr en helt annan sak.Dina ondskefulla fantasier kan inte vara en grund till anmÀlningar Det Àr ju hÄrresande att du med din instÀllning till andra mÀnniskor bjuder in dem till ditt forum för att tala om sina problem. Vem som helst kan ju lÀsa hÀr hur du ser pÄ andras problem.

Vi har inga problem. Att grabben pressas, egentligen i princip hur mycket som helst, innebĂ€r inte att HAN har problem=svagheter. Du kan tjata hur mycket som helst, men det ligger pĂ„ andras ansvar hur de beteer sig: du skrĂ€mmer inte oss. Han blir starkare och starkare. VI har inget att vara rĂ€dd för, att vi fĂ„r  vara vaksama och inte begĂ„ misstag, Ă€r jobbigt, men sĂ„dant Ă€r livet. Att dessutom bli terroriserad av satkĂ€rringar, har vi vant oss vid, sĂ„ det struntar vi i. Jobba pĂ„ bara: vad har vi att vara rĂ€dd för egentligen ? Ska vi vara rĂ€dda nĂ€r andra misslyckas att sabotera hans studier ? Ska vi sĂ€tta vĂ„rt ljus under skĂ€ppa nĂ€r vi redan vinner ? Rektorn verkar stĂ„ pĂ„ vĂ„r sida nu. Ska vi mumla och hymla om att det gĂ„r frammĂ„t ? Är det rĂ€tta stunden att vara rĂ€dd ? Du ger dig pĂ„ fel personer.

Imorgon ska han gĂ„ ensammen upp  till rektorn och sĂ€tta dit sina lĂ€rare förresten.
Titel: Skolan.
Skrivet av: Stockholm skrivet 25 januari 2009, 18:22:14 PM
Citerar: - "Imorgon ska han gÄ ensammen upp till rektorn och sÀtta dit sina lÀrare förresten. " -

Stort ansvar du lÀgger pÄ en liten 8-Ärings axlar "Avos".

Om det du skrev om hans Àldre bror Leon, och det stÀmde med verkligheten, att han skulle lÀmna urin/blodprov hos MAS pÄ socialförvaltningen, verkar ju tyvÀrr inte prognosen sÄ god.
Titel: Re: LĂ„t oss vara ifred.
Skrivet av: Unions Medborgare skrivet 27 januari 2009, 13:46:16 PM
Det finns inga maktlösa situationer i tid och rum lokalt pÄ den inre gemensamma marknaden, för EN medveten enskild fysisk person!
Titel: Skolan.
Skrivet av: Avos skrivet 29 januari 2009, 13:05:31 PM
Citat frćn: "Stockholm"
Du skriver "Avos" : "Allting bara fortsÀtter. Förmodligen hoppas sociala att nÄgon ska klappa ihop, eller tappa kontrollen."

Det vore ju vÀldigt olyckligt om nÄgon "klappar ihop och förlorar kontrollen", som du skriver "Avos".

Ni har ju inga grannar dÀr ute i skogen, och du har förbjudit pojken att t ex ringa BRIS, som Emil sjÀlv skriver i sitt "Sagoforum", sÄ dÄ blir ju den enda kontaktvÀgen via skolan.


Jag tycker att det Àr bra att du samlar bevis mot dig sjÀlv, för du kan ÀndÄ inte skada oss. Vilka bevis har du för att jag misshandlar min son dÄ ?Du hittar alltsÄ bara pÄ saker eller hur ? Du Àr en brottsling, och har inget pÄ ett forum som detta att göra. Vi som drabbats av brott sedan tidigare behöver inte rÄdgvning av brottslingar.Nu ska jag skicka över det hÀr inlÀgget till ruby och Ànnu en gÄng krÀva att du avstÀngs.
Titel: Skolan.
Skrivet av: Avos skrivet 30 januari 2009, 11:03:05 AM
Nu har min son talat med rektorn. Rektorn har frikopplat mattelÀraren, och överlÄtit allt pÄ den andra lÀraren. Hon börjar förstÄs med att krÀva en test av hans mattekunskaper för att kunna nedgradera honom... Men jag har krÀvt att dragkampen stoppas, och att han ges arbetsro.

Allt fortsÀtter; bara med stÀndigt nya metoder. Dragkampen fortsÀtter. De har aldrig nÄgonsin talat med oss om att han Àr svag i nÄgot Àmne. De har bara talat om att studierna inte fungerar.. De vet utmÀrkt vÀl varför: de plockar bort skolböckerna ur hans ryggsÀck, de sysselsÀtter honom istÀllet med meningslösa steciler som Àr gamla. Upp till tre lÀxor per dag med meningslös straffexercis. De skÀller ut honom för hans framsteg. Deras "ÄtgÀrd" mot dessa problem Àr att nedgradera honom, lÄta honom rÀkna om 3:ans matte, sedan rÀkna om 4:ans matte. TvÄ Är i varje klass för den som ligger tvÄ Är före, Àr vad de siktar mot. Dvs inget problem för dem att inse vad som Àr fel.
Titel: Skolan.
Skrivet av: Avos skrivet 17 februari 2009, 08:08:00 AM
Citera
From: Staffan Matti
To: avos
Sent: Thursday, 29 January, 2009 10:22:34
Subject: Information

Hej!
Jag har tillsammans med Monica och Annica diskuterat det du skrivit i
de tvÄ senaste mailen till mig.
Vi har kommit fram till att eftersom Monica inte har ditt förtroende sÄ
kommer Emil i fortsÀttningen att ha matematikundervisningen med Annica
som ju Àr Emils klasslÀrare. Annica kommer att lÀgga upp undervisningen
efter att ha gjort diagnostiska prov för att klarlÀgga pÄ vilken nivÄ
skolarbetet dÀrefter ska ligga pÄ.
Det innebÀr att det Àr Annica som klasslÀrare som i fortsÀttningen
ansvarar för all  ma-undervisning i skolan.
Mvh
Staffan M


1) Vad som Àr överenskommer pÄ kvartsamtalet Àr att Emil ska ÄtergÄ till bok 4b. Nu tvingas han rÀkna nÄgot som heter "sant och falskt", rakt emot vad som Àr överenskommet.

2)Eftersom överenskommelsen gÀllde att han ska gÄ tillbaka till 4b, sÄ finns det inga "diagnostiska test" som utvÀrderar om Emil ska rÀkna om det han gjort för en eller tvÄ mÄnader sedan. SÄdana idiotiska tester existerar inte.

3) Sedan julovet har Annica nu lÄtit Emil rÀkna "sant och falskt", samt syssla med meningslösa diagnostiska tester. Har testerna tagit slut Àn ? Testerna ska utvÀrdera om Emil ska rÀkna om det han redan rÀknat sedan han började i 4b i november.. SÄdana idiotiska lögner! Det som Annica och Monica Àgnar sig Ät Àr brottsligt !
De har förstört hela Emils hösttermin, dÄ han inte fÄtt öppna den ordinarie boken, och förstört allting fram till februari. Det Àr uppenbart att de tÀnkt förstöra hela lÀsÄret. Jag vet att man nu tÀnker framföra standardsvaret "Ja, men vi mÄste ju följa lÀroplanen". Avsluta omedelbart sÀrbehandlingen av Emil!

Det som de hÀr tvÄ personerna Àgnar sig Ät Àr ÀndÄ meningslöst. De tror att de genom att manipulera Emils skolresultat ska kunna placera honom bland medelmÄttan, eller rent av bland de svaga eleverna. Det har de Àgnat sig Ät sedan första klass, sÄ det Àr vi redan vana vid. Sedan de inbillat sig att de lyckats med detta, tÀnker de Äteruppta anmÀlandet igen.

Glöm det !

Trots att inget vettigt skolarbete har kunnat genomföras för Emil under förra terminen, och börja pÄ den hÀr terminen, sÄ har Emil i alla fall ökat pÄ försprÄnget, trots att bÄda lÀrarna stÄtt pÄ bromspedalen. Emil har dessutom blivit starkare, och fÄtt tillbaka arbetslusten efter de trakasserier som de hÀr tvÄ personerna Àgnade sig Ät under förra vÄren. Nu ökar han arbetstakten, jag har dragit ned till fyra sidor om dagen, men han blir klar redan efter mindre Àn en halvtimme. Det betyder att han kan öka takten igen. Han har tidigare gjort 8 sidor i halvtimmen, upp till 43 sidor pÄ en helg. Eftersom ingen kan förneka att Emil ligger i 4b-boken, och att mamman deltagit i att ta ett beslut om att han ska fortsÀtta dÀr, Àr det en totalt idiotisk förhoppning om att hans studieresultat skulle gÄ att med manipulationer fÄ att verka vara ett eller tvÄ Är bakÄt. Det gÄr att lura alla lite grand hela tiden, det gÄr att lura en person fullstÀndigt. Men det gÄr inte att lura alla fullstÀndigt hela tiden.
Som sagt: ingen har talat med oss om nÄgot specifikt problem i matematik som Emil pÄstÄs behöva trÀna pÄ. Det Àr alltsÄ inte sÄdana problem saken handlar om utan RENT SABOTAGE !

Emil Àr pÄ sidan 64 i 4b-boken. Han 80 sidor kvar tills han har uppfyllt mÄlet att rÀkna upp till femte klass. Detta har han gjort trots att skolan totalt saboterat allt hans skolarbete, de enda produktiva arbetet som finns kvar Àr det som görs hÀr hos mig. Efter att sabotagen vad gÀller hans lÀxlÀsning, dÀr lÀrarna plockade ur hans böcker ur ryggsÀcken, skulle upphöra, sÄ vÀljer man nu att kringgÄ detta med att han helt enkelt bara fÄr meningslösa uppgifter med sig hem. Annika skrev förrut ett brev dÀr hon krÀvde ett slut pÄ hans lÀsning i bok 4b hemma, sedan togs beslutet att han skulle rÀkna i den boken igen pÄ kvartsamtalet. Vilket de nu Äterigen försöker kringgÄ.Etc.

Jag har rÀknat med att Emil skulle bli klar med nuvarande trakasserinivÄ, med boken 4b, till april-maj. Eftersom det bara Àr 80 sidor kvar och med 4 sidor om dagen sÄ blir det istÀllet om tre veckor! DÀrför sÄ höjer vi takten till 6-8 sidor om dagen. DÄ Àr det bara ett fullbordat faktum att Emils studier för det hÀr lÀsÄret inte har blivit förstörda ! Avsluta nu detta ! Det Àr fullkomligt meningslöst. Annica och Monica fÄr stÄ pÄ bromspedalerna hur mycket de vill, Emil drar ifrÄn i alla fall. Det Àr bara idiotiskt av dem att inbilla sig att de ska kunna placera en sÄdan elev bland de svaga eleverna de kan anmÀla. Verkligheten visar hur meningslöst det Àr att försöka nedgradera honom, och de skapar sjÀlva bevis mot sig sjÀlva och sitt anmÀlande.

Jag erinrar er alla om att all mail kopieras och arkiveras i kommunens arkiv dÀr den kan granskas av kommunens revisorer. Skolverkat har Àven varit mer aktiv pÄ sista tiden. Det som pÄgÄr Àr brottsligt, och fortsÀtter detta har de inblandade redan skapat mÄnga bevis mot sig sjÀlva

För varje ny Ă„tgĂ€rd de vidtar, har jag en motĂ„tgĂ€rd att svara med. NĂ€r Emil har rĂ€knat ut boken 4b, sĂ„ har vi tid över till annat. ÄVEN om vi skulle lĂ„ta Emil dĂ„ rĂ€kna om boken han tvĂ„ mĂ„nader tidigare rĂ€knat, sĂ„ kommer det inte att vara nĂ„got problem för honom att rĂ€kna igenom den med ca 10-15 sidor om dagen eftersom han redan kan detta,dvs han hinner med Ă€ven detta innan terminen slutar. Det Ă€r Ă€ndĂ„ vansinnigt att krĂ€va att han ska rĂ€kna om boken efter tvĂ„ mĂ„nader, om man rĂ€knar med rĂ€ttning vid bĂ„da tillfĂ€llena blir det ju fyra gĂ„nger han kommer att rĂ€kna om samma tal.  Sedan rĂ€knar han under sommarlovet, utan att anstrĂ€nga sig en bit frammĂ„t i Femmans bok. Vad har dĂ„ Annika och Monica gjort annat Ă€n kastat bort sin tid pĂ„ att förstöra, utan att ens pĂ„verka resultatet med sin förstörelse?
Titel: Skolan.
Skrivet av: Avos skrivet 17 februari 2009, 12:13:58 PM
Ringde skolverket. Talade med upplysningen, dÀr satt en satkÀrring och bara pratade i mun pÄ mig, hon sade att skolan envÀldigt bestÀmde över undervisningen.

Ringde en chef pÄ skolverket, hon sade att "kursplanen ska ta hÀnsyn till elevens individuella mÄl", men hon sade att skolan envÀldigt bestÀmmer över undervisningen.

Med tanke pÄ att det finns skriftliga direktiv pÄ att skolan ska motanmÀla förÀldrar till sociala som anmÀler skolan, sÄ handlar det om att man ska försöka stÄ ut med skolan; inte pÄverka den.

Men det Àr klart att man kan anpassa sig till ett sÄnt hÀr krig: det finns alltid en motÄtgÀrd mot en ÄtgÀrd.Huvudsaken Àr att Emil orkar med trakasserierna.
Titel: Skolan.
Skrivet av: Avos skrivet 18 februari 2009, 08:17:03 AM
Är alla myndigheter brottsliga ? I alla fall alla de myndigheter jag varit i kontakt med, utom skatteverket och försĂ€kringskassan. Man har alltsĂ„ som förĂ€lder inga rĂ€ttigheter mot skolan, de bjuder oss pĂ„ kvartsamtal bara för att ljuga oss rakt upp i ansiktet. Om vi sĂ€tter oss emot eller anmĂ€ler, sĂ„ motanmĂ€ler de.

De sitter i bÄda Àndarna pÄ besluten, vi har alltsÄ mindre chans Àn i en Afrikansk domstol. Vi fÄr BE dem, men inte krÀva av dem. Vad Àr det dÄ för mening att vÀnda sig till högre instans om de sitter i bÀgge Àndarna pÄ besluten ?

"Barnet ska ges en individuell studieplan för att utveckla barnets förmĂ„gor": Eftersom de sitter i bĂ„da Ă€ndarn pĂ„ besluten sĂ„ gör de dĂ€rför en individuell studieplan som AVVECKLAR barnets förmĂ„gor, och bara sĂ€ger  att det Ă€r "deras bedömning" att detta Ă€r just vad barnet behöver..

De har förstört ett lÀsÄrs studier. De tog beslut pÄ kvartsamtalet att grabben skulle fortsÀtta i samma bok dÀr han slutade. Han hade dÄ hunnit till sidan 30 dÀr. Men de tvingade honom att rÀkna frÄn sidan 1 istÀllet., dvs rÀkna om 30 sidor. Jag sade Ät honom att han inte skulle rÀkna om pÄ skolan, dÄ det inte Àr nÄgon mening att rÀkna om sÄdant man gjort för nÄgra veckor sedan.

 DĂ„ gjorde de istĂ€llet sĂ„ att de satte honom att göra diagnostiska prov och rĂ€kna i en annan bok. Han gör samma diagnostiska prov om och om igen. Det har han gjort nu över en mĂ„nad. Trots att han skriver full poĂ€ng pĂ„ proven. "Deras bedömning", dvs deras avveckling av hans kunskaper. Men de ska inte komma nĂ„gonstans Ă€ndĂ„, om tre veckor har han rĂ€knat ut boken hemma och börjar i Ă„rskurs fem's matematik.Det verkar som att de försöker provocera oss att anmĂ€la, men jag vet ju redan att det Ă€r meningslöst.  Rektorn svarar inte pĂ„ nĂ„gra brev. Lika bra det.De verkar inte ens ha informationsskyldighet, och om de verkligen finns en sĂ„dan, vad har det för betydelse, om de sitter i bĂ„da Ă€ndarna pĂ„ besluten, dĂ„ kan de ju strunta i alla lĂ„tsas-förpliktelser.
Titel: Skolan.
Skrivet av: Avos skrivet 26 februari 2009, 07:36:02 AM
Den yngre sonen försökte fÄ femmans mattebok frÄn lÀrarna, men de struntade som vanligt i hans begÀran. Dvs det innebÀr att jag Äterigen blir tvungen att köpa lÀromedlen dÄ denna vÀrdelösa skola bara Àr duktig pÄ att stÀlla till problem. Men saken kan ordna sig om det gÄr att skriva honom hÀr, dÄ kommer han att gÄ i en ny skola. Slut med trakasserier, och han kan dÄ börja studera under normala premisser.

Den Àldre sonen fick ett efterlÀngtat besked igÄr. Jag körde en test som finns pÄ internet pÄ honom. http://www.rdos.net/Aspie-quiz/ Det visade sig att nÀstan hela hans personlighet var pÄverkad av autism. DÀrmed fick mÄnga av hans frÄgor ett svar. Idag ska han kontakta psykolog. Han fick 162 autismpoÀng av 200, om man jÀmför med en icke autistisk person , jag fick exempelvis 42 av 200 ( man kan aldrig vara rent autistisk eller rent neurotypisk eftersom aspeger Àr en störning), sÄ visar testen att de problem han har uppenbarligen haft en orsak som vi aldrig kunnat göra nÄgot Ät pÄ egen hand.Det hÀr pÄvisar bara ett gammalt problem: mamman anser jag Àr klart autistisk, jag ville att hon skulle kontakta psykolog redan i slutet pÄ 80-talet dÄ hon kom hit.Eftersom det handlar om en Àrftlig sjukdom, sÄ borde hon inse att hon borde ta detta pÄ allvar. Detta auktualiserar ytterligare att hon bör slÀppa sonens skolgÄng, innan hon drar pÄ sonen mer anmÀlningar frÄn skolan.

Den bÀsta nyheten med detta Àr att det betyder att jakten frÄn sociala nu sannolikt Àr slut !!

- Om den ena sonen blir skriven hos mig, sÄ att han kan byta skola, sÄ kan socialas förlÀngda arm- den nyvarande skolan inte lÀngre sÀtta dit honom.

- Om den andra sonen fÄr en diagnos, kan sociala inte krÀva utredning i hemmet för hans del.

Det verkar för otroligt för att vara sant, men hur jag Àn ser pÄ detta, verkar det som att sociala har förlorat alla möjligheter till att göra LVU sjÀlvuppfyllande.
Titel: SV: Skolan.
Skrivet av: Avos skrivet 25 juli 2009, 17:02:36 PM
Nu har det gĂ„tt ett halvĂ„r sedan jag senast skrev i den hĂ€r trĂ„den, och jag Ă€r inte fullt lika optimistisk. Den Ă€ldre sonen försöker de pĂ„tvinga en ADHD diagnos fastĂ€n vi under hans barndom lĂ„tit undersöka honom av psykolog och överlĂ€kare som konstaterat att han inte hade ADHD. Hans skolgĂ„ng fungerade normalt fram till 8 :de klass dĂ„ han flyttade till mig efter att ha fĂ„tt problem i samband med skilsmĂ€ssan. Hans skolbetyg höjdes och han blev bĂ€st i klassen, sedan nĂ€r han fyllde 16 tappade han greppet om allt, och ville tala med en psykolog om sin uppvĂ€xt och om mamman. Dessa samtal saboterade sociala. Nu Ă€r situationen sĂ„dan att han MÅSTE fĂ„ hjĂ€lp,  han har dragit pĂ„ det hĂ€r alltför lĂ€nge, vilket ju gör en riskbedömning om myndighetsbrott mot honom meningslös. DĂ„ gör vuxenpsykiatrin ett bestĂ€llningsjobb. De inbillar sig att de ska kunna lura honom att gĂ„ till sociala sen. Han behöver rehabiliteringsersĂ€ttning och en terapeut för att komma igĂ„ng. Jag kommer att bestĂ€lla in journalerna och har förvarnat lĂ€karen att om allt detta slutar med en bluffdiagnos "adhd vid 16 Ă„r" och anmĂ€lan till sociala sĂ„ motanmĂ€ler jag dem.

Kring den yngre grabben hĂ„rdnar kampen, men vi ligger före som vanligt. De ger inte upp fastĂ€n försprĂ„nget Ă€r hopplöst.  Han hĂ„ller försprĂ„nget pĂ„ tvĂ„ Ă„r före de andra, och ska nu börja lĂ€sa termin tvĂ„ i femmans Ă„rskurs, och gĂ„r i tredje klass. Skolan tĂ€nker inte ge tillbaka honom lĂ€roböckerna det hĂ€r Ă„ret heller. Han kommer i höst dĂ„ att ha varit utan lĂ€roböcker i över ett Ă„r. Socialas avlönade kreatur pĂ„ skolan har slutat anmĂ€la honom till sociala, eftersom det inte finns det minsta smĂ„brĂ„k att anmĂ€la. LĂ€rarna konfiskerade skrivhĂ€ftena i nĂ€stan ett halvt Ă„r om jag lĂ€mnade in dem till rĂ€ttning, sĂ„ jag har hĂ€lsat dem att jag inte ska lĂ€mna in fler skrivhĂ€ften. Jag har samtidigt passat pĂ„ att tacka dem för den nya ordningen eftersom allting fungerar bĂ€ttre nĂ€r de slutat "undervisa" honom. De vet ju bara hur man gör nĂ€r man förstör, de vet inget om hur man stĂ€ller till rĂ€tta.

En ny front har öppnats vad gÀller modersmÄlsundervisningen i ryska. Den gamla lÀraren har skolan gjort sig av med, hon var alltför sjÀlvstÀndig.Hon har berÀttat att skol och ungdomsförvaltningen krÀvt av henne att hon inte fick ge lÀxor eller undervisa honom i skrivning. Men hon struntade i detta, och hjÀlpte sonen framÄt.

Den nya ryska  lĂ€raren som gjort sig kĂ€nd genom att författa en 30 sidig skrift om hur man bör anmĂ€la barn till sociala/skola /förĂ€ldrar, (varav alltid förĂ€ldrarna i sista hand skulle kontaktas) hon följer förvaltningens order och har slutat undervisa honom. DĂ€rför fĂ„r han undervisning pĂ„ smĂ„barnsnivĂ„ med pekbilder. "Barnet har rĂ€tt till en individuell undervisning pĂ„ sin nivĂ„ blah..blah..blah". Detta har naturligtvis gjort att han glömt bort det mesta av allt han lĂ€rt sig under tre Ă„r. Jag upptĂ€ckte att han glömt bort bokstĂ€ver och började kolla upp saker, och det visade sig att en ny front öppnats ! TankegĂ„ngen Ă€r den att det Ă„r nĂ€r barnet fyller 11 ska en omfattande test genomföras, om barnet klarar den testen fĂ„r barnet rĂ€tt till fortsatt undervisning: annars inte !  Det Ă€r alltsĂ„ "förberedelser" pĂ„ gĂ„ng.

KanhÀnda myndighetsbrottslingarna har förstÄtt min tankegÄng att det Àr vÀldigt besvÀrligt att ta ett barn som talar ett aktivt frÀmmande modersmÄl, knappast fÄr de tag i en rysksprÄkig fosterförÀlder.

DÀrför ska Ànnu ett Àmne tas över för hemundervisning. Jag vet faktiskt inte vad han gör lÀngre pÄ skolan. Bortsett frÄn mattematiken: dÀr fÄr han leka med modellera.
Titel: SV: Skolan.
Skrivet av: Avos skrivet 02 juni 2010, 08:14:36 AM
 Dödskalle-skolan kallar min son skolan han gick pĂ„. De hade pĂ„ asocialas uppdrag tagit pĂ„ sig att konstruera bevis mot honom i form av dels anmĂ€lningskampanjer, dels genom att försöka skapa motbevis för att han lĂ„g 2 Ă„r före i skolan. De lyckades inte. Idag gĂ„r han pĂ„ en annan skola, men kampanjerna fortsĂ€tter. LĂ€rarinnan förbjuder honom att studera hemma, och annat hon inte har att göra med.Skolan har ju en generalklausul som inbjuder till brott mot barn och förĂ€ldrar, som sĂ€ger att om förĂ€ldrarna Ă€r av en mening och skolan av en annan sĂ„ gĂ€ller skolans stĂ„ndpunkt. Dvs skolan har alltid rĂ€tt.

Det började pÄ hans förra skola. Asociala försökte stjÀla honom men misslyckades. De hade frÄn psykologtester funnit att han var ett underbarn, och lÄg före de andra. Kampen blev ursinning men vi tillhör de 10% som vann i lÀnsrÀtt och kammarrÀtt.

DÄ försökte asociala via skolan att med anmÀlningskampanjer och konstruktion av bevisning motbevisa att han lÄg tvÄ Är före i skolan: Det lyckades inte.

DÄ tog de honom inom loppet av tvÄ veckor tvÄ Är tillbaka i matematik, vilket Àr hans starkaste Àmne. De försökte hitta pÄ att jag tvingade en svag elev att jobba hÄrt, fastÀn han inte hade talang. Jag svarade att han alltid tyckt om att ligga före, och han jobbade inte mer Àn andra, eftersom han varken ökade eller minskade takten, utan lÄg i sexans matematik. De tvingade honom att rÀkna om femmans och fyrans Ärskurs flera gÄnger, och fick göra om samma diagnostiska prov flera gÄnger för att trötta ut honom. De försökte sÀtta upp honom mot mig, och pÄstod att jag tvingade honom att arbeta för mycket. Försökte de minimera hans skolarbete ? PÄ matten fick han sitta och leka med modelllera, istÀllet för att rÀkna som de andra, om de inte hade speciella straffkommenderingar. De slösade med beröm om han kunde hÀmta sin mössa sjÀlv, och skÀllde ut honom för framsteg han gjort i skolan.

LĂ€rarinnan sade att han lĂ„g sist i fyrans Ă„rskurs. För tvĂ„ mĂ„nader sedan flyttade vi honom till Norrskenets FS. DĂ€r krĂ€vde de att han rĂ€knade om fyrans Ă„rskurs pĂ„ grund av att han hade en annan bok Ă€n de hade. Han rĂ€knade om B och C uppgifterna PÅ EN HELG !! En svag elev ?

Han rÀknade sedan igenom femmans Ärskurs och nu Àr lÀget sÄ att tvÄ mÄnader efter att hans förra lÀrare sagt att han lÄg sist i fyras Ärskurs har han rÀknat igenom fyrans och femmans Ärskurs, och ligger i hemarbetet i sexans Ärskurs.

Enligt skolans EGNA uttalanden Àr han svagaste eleven i fyras Ärskurs, men har tentat av fyrans och femmans Ärskurs inom loppet av tvÄ mÄnader.

Nu försöker Norrskenets FS hitta pÄ nya förtrycksmetoder. Asociala ser man agera i kulisserna.Jag har redan svarat att jag lÄter mamman ta över utvecklingssamtalen, för att de inte ska kunna brÄka med mig om hemarbetet. Mamman har de senaste tvÄ Ären skött utvecklings samtalen ( avvecklingssamtalen ?) trots att studerna sköts frÄn mig. Hon vet inget om dem, men har lÀmpliga svar Ät dem.

Jag hann gÄ pÄ ETT utvecklingssamtal innan jag sÄg vad som var pÄ gÄng. De krÀvde slut pÄ hans hemstudier, med sin bakgrund av erfarenhet pÄ de tvÄ veckor han gÄtt pÄ deras skola, samt krÀvde att jag skulle skaffa Tv istÀllet för att han lÀste böcker nÀr han var hos mig.

De har förbjudit honom att ringa till oss förÀldrar ens pÄ rasterna med sin mobil.

Allt fortsÀtter som förrut, fast under ny regim. Trakasserierna Àr samordnade uppifrÄn, och inte av nÄgon enskild tjÀnsteman.