Nordiska Kommittén för Mänskliga Rättigheter
26 Juli 2017, 16:52:06 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
Nyheter:

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: KIDNAPPNING UPPROP  (läst 22004 gånger)
hep
Newbie
*

Antal inlägg: 20

Visa profil
« skrivet: 13 Oktober 2006, 08:02:01 »

Till alla föräldrar som fått sina barn konfiskerade enl. LVU med vinklade
osakliga och subjektiva utredningar som grund :

Använd nedanstående citat av fil mag Ulla Wall-Johansen vid alla kontakter med inblandade kidnappare ( socialsekreterare , socialnämd
länsrätt kammarrätt etc. )

OM FÖRÄLDRAR MISTER BARN PÅ GRUND AV BRISTER I RÄTTSÄKERHETEN HANDLAR DET OM KIDNAPPNING !
OM KIDNAPPNINGEN SKER I LAGENS NAMN ÄR VI TILLBAKA TILL GROTTORNA

Jag använde själv dessa ord i länsrätten i Västerås igår
utan kommentar i från domare Leif Gävert
Loggat
sanna
Newbie
*

Antal inlägg: 30

Visa profil
« Svara #1 skrivet: 06 December 2007, 12:36:41 »

Mycket bra, lägger detta på minnet. Tack!!!
Loggat

Ingen är fri som själv förtrycker någon annan
Avos
Newbie
*

Antal inlägg: 1242

Visa profil Hemsida
« Svara #2 skrivet: 06 December 2007, 12:41:40 »

Citat från: "sanna"
Mycket bra, lägger detta på minnet. Tack!!!

Likväl stal satkärringförvaltningen barnen av honom. Trots en stor uppbackning av advokat och aktiviteter av främst HEP själv. Fruktansvärt. På sista tiden har flera fall löst sig. Återstår Tove Ohlsson och HEP
Loggat

Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna
sanna
Newbie
*

Antal inlägg: 30

Visa profil
« Svara #3 skrivet: 07 December 2007, 22:35:29 »

Ja det håller man tummarna för. Nån dj:a ordning får det allt bli.
Så inte folket tar lagen i egna händer :twisted: , vilket befaras. Denna förtryckarmentalitet från dessa myndighets och maktmissbrukare, de borde gå på 12-stegsprogrammet :lol: . Men bakom lås och bom.  Cool
Loggat

Ingen är fri som själv förtrycker någon annan
Alina
Newbie
*

Antal inlägg: 279

Visa profil
« Svara #4 skrivet: 24 September 2012, 19:21:40 »

."Vi är politiker, men vi har också känslor" sade socialnämndens ordförande Göran Wallén (M) till Aftonbladet när han skulle förklara varför Lunds kommun under närmare två års tid hade försökt förhindra att en tvåårig flicka skulle få återförenas med sina föräldrar i Frankrike. Men nu visar Fria Tiders granskning att agerandet, som döms ut som "anmärkningsvärt" av Migrationsverket, kan ha krassa ekonomiska motiv. Mannen som driver familjehemmet där kommunen har tvångsplacerat flickan heter nämligen Miklos Liewehr – och är själv kommunpolitiker i Skåne.
Loggat
Garpenholm
Newbie
*

Antal inlägg: 2

Visa profil
« Svara #5 skrivet: 07 Februari 2015, 18:08:13 »

Hep: Du nämner "vinklade, osakliga och subjektiva" argument.

Kan inte låta bli att ge ett exempel på Värnamo Kommuns tillvägagångssätt i mitt/vårt LVU-mål fört i Kammarrätten i Jönköping:

2010 samtalar "A" med sin psykolog som hon regelbundet gjort under många års tid. Denne undrar hur det gick i Länsrätten (nuvarande Förvaltningsrätten) i A's LVU-ärende. "Fick ni någon nytta av min skrivelse?". A svarar: Skrivelse, vilken skrivelse? Psykologen svarar: "Remiss-svaret jag på begäran skickade till Medborgarförvaltningen (Soc)". A blir häpen; Nää, det var aldrig uppe något om någon skrivelse från dig. Konstigt menar psykologen; Jag fick ju en remiss om ett utlåtande om dina föräldraförmågor m.m. Psykologen ger A kopior av skrivelsen.

Efter några veckor hör Soc av sig till A och mig och vill att jag skall ha ett umgänge med vår LVU'ade dotter i A's lägenhet. Det blir på en lördag och en utredare från OFF-CLINIC i Malmö (20 mil från Värnamo) skall vara med under ett dygn. Jag skall vara där 1h mellan 12-13:00 (lunch).
Jag går dit och har ett jätte-trevligt umgänge, leker med vår dotter och A lagar en god lunch som vi alla avnjuter ihop med OFF-CLINIC's utredare.

Kammarrätten kommer...

I kammarrätten så säger soc. att "Hemförhållandena hos A är sådana att oavsett ####### skett eller ej så skall LVU kvarstå". Domaren frågar; Vad grundar ni detta på? - De svarar; OFF CLINIC's rapport om hemfårhållandena som de iaktagit under ett dygns besök hos A där även pappan var med.

A's advokat begär ordet och nämner då att hans klient (A) har dokument som påstår motsatsen och tar fram remiss-svaret som A's psykolog skrivit. Domaren frågar då Värnamo's Soc om de kan styrka sitt påstående. De svarar: Öhh, nja... nääää, det är så nyss inkommet... Vi har precis pratat med utredaren på telefon, vi har inte hunnit få några papper än.

Domaren nöjer sig med detta svar och domen faller till Soc fördel och vår dotters nackdel.
Det står ett tillägg i domen att rätten framöver gärna ser att kommunen har sina papper klara när de infinner sig i rätten.

Det är nu 2015 och några dokument gällande denna utredning har inte inkommit, varken  till oss eller rätten.
Alla efterkommande överklaganden har använt uttrycket "...oavsett om ###### skett eller ej...". Det har verkligen påverkat vår dotters liv.

Vi kunde däremot 2013 läsa i BUP's journalkopior följande:
B tar kontakt med C på Medborgarförvaltningen gällande A's dotter och begär att få kopior på de dokument som gäller A och dennes föräldraförmågor, då detta skall ligga till grund för A's dotters fortsatta behandling. BUP's personal får då följande svar från soc;

"Några papper kan inte lämnas ut då de INTE ÖVERENSSTÄMMER MED VAD SOM SAS I KAMMARRÄTTEN" !

---

Detta är ett av MÅNGA liknande felaktigheter som kantat hela vårt LVU-ärende.

Loggat
Sidor: [1]
  Skriv ut  

Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines
Svensk översättning: Daniel Hofverberg/Dubbningshemsidan
Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!